Det är kallare än vanligt här hemma i lägenheten.
Förra året höll det tex 20 grader i sovrummet även med avstängda element, nu måste dom vara på ändå är det kallt, det kännas att det drar lite.

Det är ingen luft i elementen, men jag la även märke till att returen är kall, de flesta elmenten är kalla längst ned.

Ska returen verkligen vara iskall, tyder inte det på dålig cirkulation eller något annat fel?
 
Kanske fastighetsägaren som ekonomitrimmat värmesystemet på senaste tiden? Returen på radiatorerna ska inte vara iskall. Man brukar säga att ett temperaturfall på ca 8-9 grader är normalt och bra, dvs varmt upptill och ljummet/svalt nertill. Det beror givetvis på utetemperaturen hur varmt värmevatten som skickas ut i systemet.
 
Alla returerna är kalla.
Dom skulle dyka upp idag men kom aldrig, väntade 2 timmar i onödan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.