The Tor The Tor skrev:
Jag har samma problem och har jobbat som en galning med inställningar i var enda apparat här hemma. Nästa steg var att göra en reset på kylskåpet!

Jag har mailat support utan att få svar och jag har inget meddelande i min app.

Obegripligt att deras supportsidan inte innehåller någon information: [länk]
Du behöver sätta upp en egen dns och peka om dns för just melcloud.com & via dhcp reka ut din egen dns server.
Allt annat kommer inte att fungera om jag förstått felet korrekt.
Och är det, der fel jag tror det är, tar det en 14 dar och jävla massa pengar för Mitsubishi att öht kunna fixa det från sin sida
 
Redigerat:
Då får vi hoppas att Mitsubishis första prognos om lösning till på måndag stämmer och att det inte är mer strul än dom trodde från början.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Vilken lättnad det blev när jag läste att det inte är endast jag som har problem utan att det kommer från Mitsubishis sida.
Har hållit på som en tok här hemma och felsökt efter att pumpen slutade svara på MELCloud appen och wifi mottagaren blinkar 2 gånger ”error” vilket enligt felkodslista indikerar på överlast på utedelen.
Kvarstår att se om Mitsubishi lyckas lösa detta till imorgon 😆
 
The Tor The Tor skrev:
Du tittat nog i fel lista för två blink (var femte sekund) betyder:
"Check if the Router is connected to the Internet"

[länk]
Ah där ser man! Har råkat kika på fel lista ser jag nu
 
  • Gilla
The Tor
  • Laddar…
Jag har också problem sedan några dagar tillbaka. Tydligen något DNS-problem. Tydligen går det att lösa genom att styra om i routern, men jag väntar någon dag till så kanske Mitsubishi löser det. Rätt så dåligt av Mitsubishi. Minuspoäng.
 
C cergod skrev:
Tydligen går det att lösa genom att styra om i routern
Nej, "lösningen" bygger på att du kör en egen DNS server.
 
Då låter det långt mer komplicerat. Förhoppningsvis så kommer det igång under veckan, om det nu är så enkelt att DNS-er behöver hinna uppdateras runt om i världen?
 
Om det varit enkelt DNS strul så hade det tagit 3600s (1 timme) att fixa.
Problemet som jag förstått det är att de råkade skicka ut felaktigt namn i uppdateringen.
Detta namn finns inte över huvudtaget någonstans och till och med toppdomänen som namnet tillhör existerar ej.
Mao för att en ny uppdatering med rätt namn ska kunna ske måste prylarna först få kontakt via det icke existerande namnet.
Detta går ordna genom att de helt enkelt köper den icke existerande topdomänen och sen fixar det hela den vägen.
Problemet är tid för att köpa topdomän (med all admin det innebär då det inte är en standard topdomän) och sen tiden att få DNSen för topdomänen att lira.
ca två veckor (kanske kan gå snabbare om man slänger pengar på det) i administrations tid skulle jag gissa.

Till dess något svarar på det icke existerande DNS namnet kommer inte prylarna att kunna gå via melcloud.
 
M MrDizzy skrev:
Om det varit enkelt DNS strul så hade det tagit 3600s (1 timme) att fixa.
Problemet som jag förstått det är att de råkade skicka ut felaktigt namn i uppdateringen.
Detta namn finns inte över huvudtaget någonstans och till och med toppdomänen som namnet tillhör existerar ej.
Mao för att en ny uppdatering med rätt namn ska kunna ske måste prylarna först få kontakt via det icke existerande namnet.
Detta går ordna genom att de helt enkelt köper den icke existerande topdomänen och sen fixar det hela den vägen.
Problemet är tid för att köpa topdomän (med all admin det innebär då det inte är en standard topdomän) och sen tiden att få DNSen för topdomänen att lira.
ca två veckor (kanske kan gå snabbare om man slänger pengar på det) i administrations tid skulle jag gissa.

Till dess något svarar på det icke existerande DNS namnet kommer inte prylarna att kunna gå via melcloud.
Stämmer inte.
TTL på melcloud.com är 5 minuter. Felaktiga svar cachas alltså max i 5 minuter.
;QUESTION
melcloud.com. IN A
;ANSWER
melcloud.com. 300 IN A 157.245.29.153

För negativa svar (NXDOMAIN) är TTL 86400s = 24h.
Icke tillämpligt här då det ligger post i DNS

;QUESTION
melcloud.com. IN SOA
;ANSWER
melcloud.com. 900 IN SOA ns-1967.awsdns-53.co.uk. awsdns-hostmaster.com. 1 7200 900 86400

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Stämmer inte.
TTL på melcloud.com är 5 minuter. Felaktiga svar cachas alltså max i 5 minuter.
;QUESTION
melcloud.com. IN A
;ANSWER
melcloud.com. 300 IN A 157.245.29.153

För negativa svar (NXDOMAIN) är TTL 86400s = 24h.
Icke tillämpligt här då det ligger post i DNS

;QUESTION
melcloud.com. IN SOA
;ANSWER
melcloud.com. 900 IN SOA ns-1967.awsdns-53.co.uk. awsdns-hostmaster.com. 1 7200 900 86400

/Höghus
Du har rätt. Jag kollade inte vad melcloud hade för TTL. 3600 var det vi brukade sätta på förra jobbet så jag bara drog det ur minnet och använde den siffran.

Sen som sagt ang hur de klantat sig, så kan jag ju har missat hur det hänger ihop med. (Hoppas det för att det ska bli snabbt fixat för alla )
 
Min uppkoppling verkar vara igång igen.
 
The Tor The Tor skrev:
Min uppkoppling verkar vara igång igen.
Min med!
 
Då stämde Mitsubishis prognos 👍
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Bra att det fungerar igen.

Men det minsta man kan begära är att Mitsubishis skickar mail till alla som reggat sig och informerar via webben att dom har problem.
 
  • Gilla
The Tor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.