Hej,
Har problem med tryck i elementen, märkte 2st började klucka på kvällen och tappa värme. Var ner i källaren och ser att trycket står på 0 dock har jag värme i de flesta element så dom verkar fungera som dom ska?
Provade att öppna och lufta ett element och det sög in luft så det stämmer ju med tryckindikationen.
Provade att fylla på vatten, lät det spola i några minuter och systemet gick kanske upp från 0 till 0.1 i tryck på mätaren för att sjunka ner till 0 direkt jag vred av kranen.
Behöver lite akut hjälp känner jag vad jag ska göra.
Har problem med tryck i elementen, märkte 2st började klucka på kvällen och tappa värme. Var ner i källaren och ser att trycket står på 0 dock har jag värme i de flesta element så dom verkar fungera som dom ska?
Provade att öppna och lufta ett element och det sög in luft så det stämmer ju med tryckindikationen.
Provade att fylla på vatten, lät det spola i några minuter och systemet gick kanske upp från 0 till 0.1 i tryck på mätaren för att sjunka ner till 0 direkt jag vred av kranen.
Behöver lite akut hjälp känner jag vad jag ska göra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite bilder,
Som ni ser tryckmätaren på 0.. kunde höra luft i pumpen på fjärrvärmen.
Har 2 element nu på övervåningen som är kalla men även fullt fungerande fortfarande.
Som ni ser tryckmätaren på 0.. kunde höra luft i pumpen på fjärrvärmen.
Har 2 element nu på övervåningen som är kalla men även fullt fungerande fortfarande.
Löste sig, var en ventil som fryst och sprängts ut ur sitt fäste, fick tag på en extremt duktig vvsare som fixade det och förbättrade systemet samtidigt på någon timme.
Klicka här för att svara