Hittade bara en typ på bauhaus, byggmax etc, men behöver ju trä in ena sidan i imkanalen, och andra sidan behöver ju ha samma utstick för ventilationsröret. De som fanns som där röret gick igenom var beställningsvara och bredare. Har ni några tips hur sammanfoga och inte tappa säkerheten? Vill inte föra ihop med silikon. Jag har svets, men det blir punkter. Någon cement?
 
  • Ventilationsfläns och rörstos på arbetsbänk, med målarrester som markerar försök att sammanfoga dem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
4x Popnita/svetsa/plåtskruv och brandskyddsmassa emellan innan du trycker ihop det hela?
 
  • Gilla
1903
  • Laddar…
Skumt, ingen som hade montagestos hemma?
Är det bråttom så hade jag nog popnitat ihop dom och tejpat kanten med ventilationstejp.
 
  • Gilla
1903
  • Laddar…
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Du ska väl ha en nippel? Eller har jag helt missuppfattat?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Du ska väl ha en nippel? Eller har jag helt missuppfattat?
Vad är en nippel?
 
D Dub361 skrev:
[länk]
Ah, nej den går inte in. Den har inte en urfasning för att ta "samma diameter" för att skarva och förlänga typ.
 
1 1903 skrev:
Ah, nej den går inte in. Den har inte en urfasning för att ta "samma diameter" för att skarva och förlänga typ.
Jag förstår inte ditt problem. Förklarar du tydligare kanske jag kan hjälpa dig.
 
J Johan456 skrev:
Jag förstår inte ditt problem. Förklarar du tydligare kanske jag kan hjälpa dig.
Tack, men jag gick vidare och beställde en ny stos som har likadan anslutning på båda sidor om plåten. 3290031A.jpg
Detta var ursprungsmodellen, jag trodde man kunde föra in en nippel, el rör på andra sidan så att man kunde föra på röret från fläkt, samt trycka in ovan utstick in i imkanalen. Men det fanns ingen urfasning att sticka in i. Jag skulle behövt ett 110 rör typ.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.