2 677 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
problem med puts på innervägg
Började putsa en innervägg i leca igår, men det fick nog ”sådär”. Tror jag fått Finputsbruket C aningen för löst, för det förflyttade sig neråt. Fickmed jämna mellanrum skrapa av överskott nertill på väggen.
Tjockleken på ytan som ska putsas är ca 1-1.5 cm. Hur gör jag bäst för att lyckas? Ska jag exempelvis putsa flera gånger och i så fall hur länge ska jag vänta innan nästa putsning? Behövs nät?
Tjockleken på ytan som ska putsas är ca 1-1.5 cm. Hur gör jag bäst för att lyckas? Ska jag exempelvis putsa flera gånger och i så fall hur länge ska jag vänta innan nästa putsning? Behövs nät?
Har läst på Finjas hemsida nu. För mur under markyta rekommenderar man Murcement A, men jag har haft på Cementas Murcement. Men det kanske är samma sak? Annars rekommenderar man Grundningsbruk A på lecablock, om jag förstått det rätt. Men en del av ytan kommer under marknivå. Puts med Murcement A på utsidan, tjära och Pordränskivor.
Ja, håller med om att det blev för tjockt. Vad göra åt den lilla biten jag redan putsat med Putsbruk C? Borde haft något nät.
Tänkte kakla innerväggen senare.
Ja, håller med om att det blev för tjockt. Vad göra åt den lilla biten jag redan putsat med Putsbruk C? Borde haft något nät.
Tänkte kakla innerväggen senare.
Funkar rödgrund under marknivå?Stefan N skrev:
Kör med Grundning Röd. Men problemet är att jag redan börjat med ”vanlig” cement man blandar med sand på vissa partier. Putsen fastnar inte helt.
Men jag tänkte slura med Grundning Röd på denna betong innan putsning. Eller har ni något annat tips?
Men jag tänkte slura med Grundning Röd på denna betong innan putsning. Eller har ni något annat tips?
Har bilat bort ganska mycket av de partierna där putsen inte fäste. Sämst fäste det på ”Mur- och Putsbruket”.
Partier med den rena cementen sitter kanon, men vad jag förstår är det svårt att få ordentligt fäste på detta med finputs. Finns det ingen vidhäftningsförbättrare för detta underlag innan putsbruket?
Partier med den rena cementen sitter kanon, men vad jag förstår är det svårt att få ordentligt fäste på detta med finputs. Finns det ingen vidhäftningsförbättrare för detta underlag innan putsbruket?
Klicka här för att svara