Vad är det som växer på mina skifferplattor och hur får man bort det.
Jag och flera som har sett det tror att det är någon lav någon tror att det är skifferplattorna som bryts ner men det tror inte jag.
Platsen havsnära i Bohuslän.
Med högtryckstvätt och munstycket någon mm från plattan kan en del fragment lossa men inte så lätt att det är praktiskt möjligt att få bort det.
Har provat med Bensaltensid vilket är helt verkningslöst.
Jag och flera som har sett det tror att det är någon lav någon tror att det är skifferplattorna som bryts ner men det tror inte jag.
Platsen havsnära i Bohuslän.
Med högtryckstvätt och munstycket någon mm från plattan kan en del fragment lossa men inte så lätt att det är praktiskt möjligt att få bort det.
Har provat med Bensaltensid vilket är helt verkningslöst.
Produkter som diskuteras: "Bensaltensid"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
Läs mer
Nej kan inte en högtryckstvätt någon mm från ytan få bort det så kan inte en rotborste göra det heller.
Har försökt skrapa med kniv men det sitter som berget och är inte något alternativ.
Förvånansvärt att inte fler verkar vara drabbade då jag bara fått ett svar. Kan ju inte vara bara jag som har detta problem tycker jag.
Har försökt skrapa med kniv men det sitter som berget och är inte något alternativ.
Förvånansvärt att inte fler verkar vara drabbade då jag bara fått ett svar. Kan ju inte vara bara jag som har detta problem tycker jag.
Klicka här för att svara