6 465 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Problem med Neato botvac D7 Conected
Hej
Jag har en Neato D7 som tappar sin våningskarta. När jag startar städningen så åker den ut och söker av men sedan åker det tillbaka till stationen och säger att den inte hittar någon våningskarta. Om jag i det läget försöker göra en ny våningskarta så får jag meddelandet att det redan finns en våningskarta för utrymmet.
Typ moment 22
Jag har kontaktat supporten men de tycker bara att jag ska radera kartan och sedan göra en ny. Det har jag gjort ett flertal gånger men det tar ju tid så jag har inte lust att göra detta så ofta som jag får detta problem.
Jag har även problem vid ändringar av zoner och avgränsningslinjer, när jag sparar sådana ändringar får jag meddelandet att något gått fel.
Jag hoppas att någon har en idé på hur jag kan fixa det här problemet
Jag har en Neato D7 som tappar sin våningskarta. När jag startar städningen så åker den ut och söker av men sedan åker det tillbaka till stationen och säger att den inte hittar någon våningskarta. Om jag i det läget försöker göra en ny våningskarta så får jag meddelandet att det redan finns en våningskarta för utrymmet.
Typ moment 22
Jag har kontaktat supporten men de tycker bara att jag ska radera kartan och sedan göra en ny. Det har jag gjort ett flertal gånger men det tar ju tid så jag har inte lust att göra detta så ofta som jag får detta problem.
Jag har även problem vid ändringar av zoner och avgränsningslinjer, när jag sparar sådana ändringar får jag meddelandet att något gått fel.
Intressant. Sedan ngn vecka har jag exakt samma problem med min D7. Gjort om kartan två gånger och fick samma fel igen precis nu. Började bra men efter ett gäng linjer o rum så sök felet upp igen....

Verkar vara ngt Max antal zoner+begränsningslinjer. Tog bort ett par och då går det spara igen utan felmeddelande. Funkar det för dig oxå?
Hej! Jag har liknande problem och när jag var i kontakt med supporten frågade de hur basstationen är placerad. Om det inte är 1 m fritt åt sidorna eller som i mitt fall den är placerad vid en vägg bakom en soffa kan det vli problem. Det får tydligen inte vara något som är nära ovanifrån heller.A AnnaYL skrev:Hej
Typ moment 22
B Bengtis skrev:
Då kanske det kan vara tvätten som är problemet hos mig. Ibland när jag har mycket tvätt hänger det ovanför laddstationen
Det blir att testa. Tack för tipset
Klicka här för att svara