Hejsan,

Har lite problem med min lvvp,
Eller är de ett problem?

Stänger jag av elpatronen så blir de direkt kallt och tempen i tanken sjunker ganska fort i sin tur kallt i huset,

Kan tillägga att de gäller vid en ute temperatur på -1 till 5grader under dygnet,

Är problemet i min lvvp eller är de meningen att den ska "jobba" med elpatronen?

Normalt sett så skall elpatronen endast gå in om pumpen inte ger tillräckligt värde. Antingen så är den manuellt inställd på att bara köra elpatron eller så har du något fel som gör att kompressorn inte startar och då går den över till elpatron. Får du någon felindikation i displayen ?
Det vore mycket underlättande om du kan skicka bilder på display/kontrollpanel samt uppgifter på modell och tillverkare, då är det lättare att ställa en diagnos.

Den känns mer som att kompressorn inte startar som den ska,

Ställer ja allt manuellt och bara trycker direkt ut i elementen så stängs den fortfarande av sig så felet är ju i själva ute delen,

Nv8000 heter ute delen

ImageUploadedByTapatalk1354761009.470072.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser tanken ut iaf,

Men ja förstår inte riktigt hur denna ska Fungera, om ja säg behöver att elpannan ska värma från 40grader till 50grader så medans lvvp värmer just bu till ca 40grader , då måste ja ju ställa elpannan till 50,
och sen efter ett tag när värmen gått ut i systemet och till tanken igen så slutar ju lvvp att värma för att den tror att de gjort sitt, men i själva verket är de elpannans vatten som går in i värmeväxlaren?

Just nu när de är flera minus ute så räcker inte 40graders framlednings temperatur riktigt för att värma fullt ut, och elpannan jobbar ju helt ensam om ja ändrar maxvärdet på runstermostaten till säg 55grader?

Blir inte klok iaf, och installatören hävdar att allt är korrekt !

Tips motages gärna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.