Så jag är håller på att montera mitt Epoq kök och har kommit till att såga håll och sätta in diskbänken dem är av Epoq's egna sortiment. Inga instruktioner medföljer så jag gör lite Youtube och packar upp diskbänken. Ser att dom slarvat med underbehandlingen (långsidan på bild 1) som jag tänker att jag kan skrapa/slipa bort för att den ska ligga jämt och fint.
Här upptäcker jag det problemet jag undrar över. Jag tänker mig att det ska se ut ungefär som på lånad bild 3 där det finns utrymme att lägga siliconfog mellan kanten och monteringesvinklarna. Men på Epoq's diskbänk så sitter vinklarna nästan ute vid kanten. Mindre än 2mm på flera ställen, hoppas det syns på bild 1,2 som jag tagit.
Tänker jag helt fel här? jag tycker det verkar bli helt fel om jag monterar diskbänken liggandes på vinklarna. För då kommer den ju hamna svävandes lite över bänkskivan.
Länk till diskbänken
https://www.elgiganten.se/product/k...ankar/E11100010860/epoq-silver-diskho-54x44cm
Här upptäcker jag det problemet jag undrar över. Jag tänker mig att det ska se ut ungefär som på lånad bild 3 där det finns utrymme att lägga siliconfog mellan kanten och monteringesvinklarna. Men på Epoq's diskbänk så sitter vinklarna nästan ute vid kanten. Mindre än 2mm på flera ställen, hoppas det syns på bild 1,2 som jag tagit.
Tänker jag helt fel här? jag tycker det verkar bli helt fel om jag monterar diskbänken liggandes på vinklarna. För då kommer den ju hamna svävandes lite över bänkskivan.
Länk till diskbänken
https://www.elgiganten.se/product/k...ankar/E11100010860/epoq-silver-diskho-54x44cm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej. Hur löste det sig med diskhon? Vi sitter nämligen i liknande sits. Får inte ner diskhon pga. dom här vinklarna. 😅 Vi har dock färdigsågat som diffar på 1mm, så det kan ju inte var det när vinklarna sitter i vägen mer än 1mm. Om ni minns, va ju ett tag sen. Mvh Anna
Jag tog till slut bort vinklarna och slipade helt plant. Sen limmade jag ner den med silicon och några kilar så den inte skulle röra sig i sidled. Jag har ingen bild underifrån när det var klart.
Sen hur det kommer hålla i längden vet jag inte. Lossnar den så blir det en annan modell.
Sen hur det kommer hålla i längden vet jag inte. Lossnar den så blir det en annan modell.
Redigerat:
Okej, Tack!O Olljo skrev:
Klicka här för att svara