Vad bra, låter som om jag, hempularen och Matss var på helt rätt spår då. Men blir det inte bättre så är det som sagt två saker som du bör titta på; dels möjligheten att styra flödet i de två slingorna separat (som hempularen säger så finns det bättre justeringsventiler än den där avstängnings-kulventilen du har på ena slingan nu), och dels se över om cirkulationen är kraftig nog eller om du behöver en extra pump.

Update: Nu efter någon timme med ventilen öppen max så börjar det bli som vanligt på toan igen :)

Ska testa imorgon och vrida den lite och se om hallen får någon värme :)

Krilleman
Vilken amatörmässig koppling förra husägaren gjort! Ingen flödesreglering alls! Och om du har element på anläggningen också lär du ju ha en shunt någonstans som blandar vattnet till lagom "golvvärmetemperatur" så du inte får ut samma temp som på radiatorerna?!

Krilleman
Minishunten blir nog för liten, den orkar max 60m2 hur många kvadrat har du?, skulle absolut sätta dit en LK Fördelarshunt VS om jag vore du.

tror inte det rör sig om 60m2 men den du länka till klarar ju mer till samma pris så kanske bättre :)

Hur många slingor kan man koppla in på den där förresten?

Redigerat:
Krilleman
den klara upp till 200m2 och maxlängden på slingorna ska max vara 90m st (16mm slang), vilket motsvarar 15-20m2 yta, så du kan koppla 10st 90m slingor på den utan större problem! Kortare slinglängd orkar den fler antal slingor...

Det är väl mer än du har?! :)

Jag har 4 slingor bara så det är ju bra, men det är alltså bara den där jag behöver då?

Ser inte hur jag skulle kunna koppla in så pass många slingor på den dock, kan du förklara närmare?

Krilleman
Du lär ju ha en fördelare så du kan injustera slingorna beroende på längd så du får ett bra flöde individuellt!

Vatten tar alltid den lättaste vägen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.