Hej! Jag har en frys som beter sig lite konstigt. För en månad sedan gick temp från -19 till —12.
Då tömde jag den på mat och stängde av den drog fram den och dammsög baksidan för att
sedan slå på den igen. Då fick jag den att fungera igen och bli - 19 igen.
Igår fick vi se att den återigen var på - 12 grader igen. Gjorde om samma procedur igen,
men den vill inte bli kallare än -12 grader. Det är en Husqvarna/Electrolux QT3159W.
Är det någon som har något tips vad det kan bero på?

S
Kan vara fläkten som inte funkar.

• Gilla
borje o
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Kan vara fläkten som inte funkar.
Begriper inte var någonstans fläkten kan sitta, jag kan bara se ett element i toppen på frysen.

7ender 7ender skrev:
Kolla min gamla tråd, samma modell.
[länk]
Oj! Det var många svar att läsa! Ett svar var att man kommer åt fläkten från ryggen på frysen.
Där tror jag inte min fläkt sitter, utan jag tror den sitter i taket här ovan elementet i frysen.

• Fläkten i taket på en frys ovanför ett element, med ventilationsgaller synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
7ender
B borje o skrev:
Oj! Det var många svar att läsa! Ett svar var att man kommer åt fläkten från ryggen på frysen.
Där tror jag inte min fläkt sitter, utan jag tror den sitter i taket här ovan elementet i frysen.
Ja det blev en välbesökt tråd, men du behöver bara informationen i början. Du kan nog lita på att det är stegen i inlägg #7 som gäller.

• Gilla
borje o
  • Laddar…
7ender 7ender skrev:
Ja det blev en välbesökt tråd, men du behöver bara informationen i början. Du kan nog lita på att det är stegen i inlägg #7 som gäller.
Kan du fota av vilket inlägg det är så är du snäll.

B borje o skrev:
Och det verkar ju vara en likadan frus du hade problem med, var någonstans satt fläkten?

7ender
B borje o skrev:
Detta är inlägg #7

Instruktioner för att byta fläkt, listade steg för steg av Anonymiserad 137805 i diskussionsinlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

7ender 7ender skrev:
Detta är inlägg #7

[bild]
Sitter fläkten i frysens topp, eller i baksidan på,frysen?

7ender
B borje o skrev:
Jag bytte inte själv (se inlägg #15), och tittade inte på när det gjordes, så vet inte säkert. Men jag antar det utifrån stegen in #7. Du kan nog utgå från att ryggplattan måste bort först.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så.

7ender 7ender skrev:
Jag bytte inte själv (se inlägg #15), och tittade inte på när det gjordes, så vet inte säkert. Men jag antar det utifrån stegen in #7. Du kan nog utgå från att ryggplattan måste bort först.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så.
Ok. Tack !

7ender
Om jag inte missuppfattat vem som är vem kanske @Det Ni inte visste kan vara behjälplig
😀

• Haha
returen
  • Laddar…
B borje o skrev:
i toppen du måste dra fram den sk kalla modulen i toppen
7enders lista fungerar väl att följa
det ser ut som om du har gul olja i högerkanten?

det första att göra är ju att lyssna om man hör fläkten innan man ger sig på detta stolleprovet

• Gilla
borje o
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.