Jag kan inte köra mina elpatroner på den temp jag vill pga av att Maximaltermostaten (strömbytaren som bryter vid ca 100grader) inte funkar som den ska. Den funkar runt 80grader med inte vid ca 60-65grader och under. Går det att köpa nytt någonstans? Givetvis 3-fas brytare.

Jocke

Ingen som vet?

Finns det någon termostat som kan fungera?

Mitt tips är att skicka iväg ett mail till CTC och fråga.

Jag har nu skickat 2st mail. 1:a har jag inte fått svar på än så jag skickade precis ett till.

Tips 1: Ring CTC istället för att maila.
Tips 2: Vid frågor angående EL, ställ dom i EL-forumet d^_^b

Jag har nu fått ett pris på 1235kr inkl frakt. Dyrt!

Hej,

Hur yttrade sig felet på maximaltermostaten som du beskrivit i inledningen på denna tråd?

Trippade den genom att knappen hoppade ut varefter du fick trycka in den igen, eller uppträdde felet på något annat sätt?

jag har också en Elcombi med ett snarlikt fel, därav mitt intresse

När jag tryckte in den så poppade den ut igen men om pannan var upp vid ca 70-75grader så stannade den kvar. Blir lite dyrt att hålla varmvattnet på ca 75 grader hela tiden. :)

Hur gjorde du för att byta maxtermostaten. Jag tänker främst på känselkroppen som sitter någonstans innanför isoleringen. Hur sitter känselkropppen i koppar monterad, och hur kommer man åt den?

I alla fall på ctc 1100 så sitter alla givarna i ett dykrör på ovansidan av tanken. Bara följ röret från termostaten och frilägg isoleringen försiktigt, sedan drar man ut givaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.