115 läst ·
2 svar
115 läst
2 svar
CTC GSI 600 /12 problem varmvatten
Har en snart 6 år gammal bergvärmepump som strular. Från början var det en GSI 12 och jag uppgraderade den genom att köpa en ny display till en GSI 600 (för att kunna koppla upp den ) Från dag 1 har den haft väldigt svårt att koppla upp sig mot nätet. Vidare har jag haft strul den senaste tiden med att den ibland inte gör varmvatten. Igår fick jag felmeddelande att den e171 cert validering misslyckades.
jag öppnade då pannan och noterade att nätverkskablarna som går mellan displayen och expansionskortet (expansionskortet är till poolvärme ) csåg väldigt ihoptryckta och satt välidgt hårt med buntband.. Vild chansning. Jag bytte en nätverkskabel och vipps så koppla den upp sig som aldrig förr. Direkt efter omstart och utan fel såg jag att den gjorde varmvatten och att procenten för varmvatten gick till 100 %. Nu på morgonen så har jag ingen indikation på hur mycket varmvatten jag har i tanken utan det står bara " -% " för kapaciteten av varmvatten. Någon som känner igen detta fenomen och har varmvattnet med uppkopplingesproblmen att göra?
jag öppnade då pannan och noterade att nätverkskablarna som går mellan displayen och expansionskortet (expansionskortet är till poolvärme ) csåg väldigt ihoptryckta och satt välidgt hårt med buntband.. Vild chansning. Jag bytte en nätverkskabel och vipps så koppla den upp sig som aldrig förr. Direkt efter omstart och utan fel såg jag att den gjorde varmvatten och att procenten för varmvatten gick till 100 %. Nu på morgonen så har jag ingen indikation på hur mycket varmvatten jag har i tanken utan det står bara " -% " för kapaciteten av varmvatten. Någon som känner igen detta fenomen och har varmvattnet med uppkopplingesproblmen att göra?
Detta är nu fixat. Fick hjälp av CTC
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 584 inlägg
Du vill inte dela med dig av lösningen så att andra får svar om de hittar din tråd?
Klicka här för att svara