4 215 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Problem med ackumulator laddning
Alla värden ca 1m från källa.
Utgående kamin 77grader->inkommande ack tank 76,5grader->utgående ack tank 76,5grader->inkommande kamin 76grader
I toppen på tanken visar termometern knappt 70, mitten 65 och botten drygt 70
Jag tycker det verkar som om vattnet bara snurrar runt!?!:eek:
Utgående kamin 77grader->inkommande ack tank 76,5grader->utgående ack tank 76,5grader->inkommande kamin 76grader
I toppen på tanken visar termometern knappt 70, mitten 65 och botten drygt 70
Jag tycker det verkar som om vattnet bara snurrar runt!?!:eek:
Mätte med lasern på några blindade utgångar på tanken. Verkar stämma väldigt bra med tankens inbyggda termometrar. Klart högre i botten på tanken!
Det är ju en bit kvar till elektroniken börjar trilskas med spjället(85grader) men veden är slut så tyvärr kommer jag inte längre ikväll. Tidigare försök har dock tyvärr visat att det inte går att komma så mycket högre i tanken. Hade ju hoppats på att kunna elda upp hela tanken till åtmindstone 80-85grader.
Det är ju en bit kvar till elektroniken börjar trilskas med spjället(85grader) men veden är slut så tyvärr kommer jag inte längre ikväll. Tidigare försök har dock tyvärr visat att det inte går att komma så mycket högre i tanken. Hade ju hoppats på att kunna elda upp hela tanken till åtmindstone 80-85grader.
Den första tanken som dyker upp är ju att blandventilen är felvänd. Men enligt ritningen ovan är det ju korrekt. Nu har jag gått och tänkt på detta hela förmiddan. Rent allmänt om man har acktank kan man väl överväga att ta bort dragregulatorn. Den är väl mer till för om man bara cirkulerar i element.
Jag är övertygad om att du skulle kunnat elda tanken till 100 grader om den varit högre placerad än pannan.
Huvudproblemet är att tanken är lägre placerad än pannan.
Jag vet inte vad som kan göras för att tanken ska kunna laddas till högre temperaturer.
Kraftigare pump kanske?
Huvudproblemet är att tanken är lägre placerad än pannan.
Jag vet inte vad som kan göras för att tanken ska kunna laddas till högre temperaturer.
Kraftigare pump kanske?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden