Alltså, som jag skrev tidigare i tråden så är det fyllt, luftat, provtryckt och klart sedan tredje posten i denna tråd. Använde den undre kulventilen och en hink som sagt för att få ut returvattnet. Den vita nippelarna använde jag för att få ur den sista luften ur själva fördelaren.

Anledningen att jag ursprungligen matade och tog retur på de två gängade ventilerna är för att jag tolkar manualen som att det är så det skall göras. Dessutom passar vanliga gängade gardenakopplingar rakt på. Så frågan kvarstår varför det inte fungerade, men har ingen praktisk betydelse för mig då detta är sista våningen på sista huset jag tänker bygga och bo i under mitt liv :) För trådens skull tycker jag att vi reder ut det dock.

Att funktionen på de båda gängade ventilerna varierar (den övre har inga problem att svälja vattnet jag matar där) tolkar jag som att den undre inte öppnar som den skall.

Kan ju faktiskt också vara så att jag behöver byta ut den om 40 år, så jag har nog ett egenintresse i problemets lösning med ;)

De kopplingarna på undersidan har ju sån "snurrfunktion". Kan det vara så att de är öppna eller stängda beroende på vilket håll de pekar åt?
Jag rörde aldrig dem själv utan använde de vita plastmunstyckena så jag vet inte...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.