Har precis införskaffat mig en hålsåg, Pro-Fit Multipurpose HM 63 mm med HSS centrumborr för 32-330mm för att fälla in lite skåpbelysning vilket hittills funkat klockrent då inget har funnits i vägen på andra sidan om skivorna jag tagit hål i.

Nu skulle jag vilja ta upp ett hål i en täckskiva monterad på undersidan av ett överskåp, jag vill därför inte köra med centrumborr då detta kommer gå igenom både täcksida + skåp.

Finns det hållare som passar till min hålsåg utan centrumborr? Alternativt om det finns centrumborr där själva borret inte är längre än djupet på hålsågen?

Kapa centrumborret så det blir kortare eller börja såga med centrum borr och ta ur det innan det går igenom och såga sista biten utan centrumborr.

iMikael Lundgren iMikael Lundgren skrev:
Kapa centrumborret så det blir kortare eller börja såga med centrum borr och ta ur det innan det går igenom och såga sista biten utan centrumborr.
Kapa skulle ju gå i värsta fall om ingen annan lösning finns...ta ur centrumborret går inte då borret ser ut enligt bilden, eller ja det går ju ta ur men då sitter ju inte hålsågen kvar på borrmaskinen heller

Olika typer av borr- och förlängningsstycken med och utan SDS-fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.