Hej!

sökt utan framgång. Jag ska gå från PEM 25 till PEM 32 under mark och har köpt PRK i mässing.

På slangsidan sätter man ju stödhylsa innan man drar. Inga konstigheter. Frågan är mässing till mässing, tätar det som det är eller ska det något mellan? Gängtejp eller något annat? Bilden förklarar kanske bättre vad jag menar.

• Två mässingsventiler, en med svart plastmunstycke, på en grå betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gängad mässingskoppling på grå yta. Robust, industriell, rörinstallation, närbild, inga personer, metallkomponent, rörande del.
    Skapa konto
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Du bör nog ha lin och pasta men finns det inte skarvar med olika dimensioner?

M merbanan skrev:
Finns kopplingar med allt klart.

[länk]
[länk]
Fast dylika plastkopplingar lägger man nog inte i marken?

Nu vet jag inte exakt om dessa kopplingar kan läggas i mark men det finns modeller som kan det.

Du ska ha Unitec water på gängorna innan du skruvar ihop dem. Jobbar med såna kopplingar.

En hand håller en flaska med texten "Unitec Drinking Water Gas" mot en gräsbevuxen bakgrund.
Skapa konto

Tack för alla svar! Det lutar åt att jag fixar en övergång från 25 till 32 utan skarvar, dessa två hade jag hemma därav frågan. Ska hålla det enkelt, kostnaden är försumbar i sammanhanget.

• Gilla
ådal
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Fast dylika plastkopplingar lägger man nog inte i marken?
Det går utmärkt.

K Karl-E skrev:
Du ska ha Unitec water på gängorna innan du skruvar ihop dem. Jobbar med såna kopplingar.
Det går förstås bra att använda lin också, som är lite lättare att hitta i vanliga affärer.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.