hej

får inte amazon att acceptera min leveransadress

This item cannot be shipped to the address you selected. (Learn more.) You may either change the shipping address or remove the item by clicking Delete.

fyllde i enligt nedan
Full name: Mitt namn
addess line1: ZZZvägen 2
addressline2
city: stockholm
Zip: 12312
state
country:sweden
phone:+46...

någon som vet vad felet är?

Prova med att ta bort ZIP-koden.

Amazon skickar inte verktyg och maskiner till Sverige. Böcker brukar gå bra.

Var hittar man Flex verktyg? i eu eller amerika var är dom billigast? mest en dammsugare och ev. en giraff jag är ute efter

nino skrev:
Var hittar man Flex verktyg? i eu eller amerika var är dom billigast? mest en dammsugare och ev. en giraff jag är ute efter
Glöm US

Börja kolla Ebay
Flex på Ebay

noone70, det där är precis min sura erfarenhet oxå... men det gäller endast vissa varor. Försökte köpta t-tracks i våras, fick nobben, däremot gick det fin-fint att köpa en helt Incra-paket med drygt 2 meter långa paket...

Prova att hitta produkten på Toolking eller annan leverantör, det verkar som om det går bättre.

Jag har med framgång köpt T-tracks från Rockler och Mitre track från Axminster.

Även jag har hoppat på tåget nu från tools-plus.com.
blev ett Makita LXT702 combo kit som skall skickas till en kompis i USA. Detta eftersom man nu får ett extra batteri samt ett extra verktyg om man bor i US.
Sjukt bra deal tycker jag!

Problemet blir hur han skall skicka det till mig i Sverige, jag har ju konstaterat att USPS är billigast för ett 60lbs (25 kg cirka) kostar 197 dollar.

Antingen väntar jag med att hämta hem det eftersom jag skall dit i oktober, men eftersom man vill ha sakerna så snabbt som möjligt kanske det ändå skall skickas... hmmm ...vet inte!

Men om det skickas tänkte jag att han packar om varorna i en väska och skriver det som ett lån av verktyg som från början är inhandlade i Sverige. Detta borde väl ändå göra att de inte kan begära moms eftersom den då redan är betald?

Jimbo skrev:
Men om det skickas tänkte jag att han packar om varorna i en väska och skriver det som ett lån av verktyg som från början är inhandlade i Sverige. Detta borde väl ändå göra att de inte kan begära moms eftersom den då redan är betald?
Kan du bara visa upp Svenskt kvitto, serienummer kopplat till detta samt bevisa att du inte lyft av momsen vid export så kan det nog gå.......

Det är du och inte Tullen som ska bevisa att du inte skall kunna behöva betala moms o tull.

Även om du ska betala moms, frakt o tull så har du gjort en bra affär. :wow:

Nöj dig med det

B
tyvärr hade det väl nästan varit billigare att få det skickat direkt till sverige?

MEN, hur funkar det om han använder dem, så de är skitiga och slitna, sen skriver begagnade, och ett "värde" som är rimligt, då blir det ju i alla fall lite mindre moms....

Har sett USA sidar typ "TOOL KING" som säljer "fabriksrenoverade".
Är det någon som har köpt ett sådan? Fungerade det?
Stea

stea skrev:
Har sett USA sidar typ "TOOL KING" som säljer "fabriksrenoverade".
Är det någon som har köpt ett sådan? Fungerade det?
Stea
brukar vara ok

finns 157 poster om toolking på forumet

http://www.byggahus.se/search.php?searchid=2010494

Hörde att det finns en intressant tjänst i Japan; Man låter ett ombud köpa saker på deras eBay mot en avgift (de skickar ogärna utomlands). När man är nöjd med sitt shoppande packeterar de samtliga inköpta saker och skickar dem till Sverige.

Verkar rätt smidigt! Ingen aning om det är förmånligt på verktyg dock...

Såg på "Tool King" en liten notis "Please note: We can not ship DeWalt or Festool items internationally."
tror jag läst att någon köpt DeWalt på Tool King?
Om man inte skall köpa DeWalt som jag har god erfarenhet av vad skall man då köpa?
Stea

stea skrev:
Såg på "Tool King" en liten notis "Please note: We can not ship DeWalt or Festool items internationally."
tror jag läst att någon köpt DeWalt på Tool King?
Om man inte skall köpa DeWalt som jag har god erfarenhet av vad skall man då köpa?
Stea
Vad är du på jakt efter för verktyg? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.