9 228 läst ·
106 svar
9k läst
106 svar
privat personer....
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
iskallt.......!!tjoa skrev:finns en som jag postade för ett tag sen i en annan tråd...---->
i helgen var jag nere på jobbet och skulle knäcka lite plåtar till mig själv.(plåtslagare)
när jag står i verkstaden i godan ro halv åtta på kvällen, börjar det banka på fönstret.
Tittar ut o där står det en kund som undrar om jag kan hjälpa han med ett par fönsterbleck. Förklarar för han att det är stängt, men att jag kan ta måtten ,och gör dom gärna på måndag morgon.
Men kunden är väldigt ihärdig om att han bara måste ha plåtarna nästa dag.
Dum som man är går man ju på den lätten, och faller till föga o gör blecken, man vill ju trots allt tro att det är bråttom, och att kunden kanske blir nöjd, o beställer mer jobb av oss.
När blecken är klara så säger jag- du får ge mig 200 kr för dom (140kr ordinare pris)
det är trots allt halv åtta på lördag kväll och jag är här på min fritid.
Då svarar han att du får 100 kr. Mer är det inte värt.
Fine tänker jag, o hugger av bägge fönsterblecken i handsaxen två ggr o ger han resterna.
Det kostar ingenting idag om du lovar att inte komma hit mer någonsin.
Måste säga att det var bland det underbaraste jag hörtTjoa skrev:finns en som jag postade för ett tag sen i en annan tråd...---->
I helgen var jag nere på jobbet och skulle knäcka lite plåtar till mig själv.(Plåtslagare)
När jag står i verkstaden i godan ro halv åtta på kvällen, börjar det banka på fönstret.
Tittar ut o där står det en kund som undrar om jag kan hjälpa han med ett par fönsterbleck. Förklarar för han att det är stängt, men att jag kan ta måtten ,och gör dom gärna på måndag morgon.
Men kunden är väldigt ihärdig om att han bara måste ha plåtarna nästa dag.
Dum som man är går man ju på den lätten, och faller till föga o gör blecken, man vill ju trots allt tro att det är bråttom, och att kunden kanske blir nöjd, o beställer mer jobb av oss.
När blecken är klara så säger jag- Du får ge mig 200 kr för dom (140kr ordinare pris)
Det är trots allt halv åtta på lördag kväll och jag är här på min fritid.
Då svarar han att du får 100 kr. mer är det inte värt.
Fine tänker jag, o hugger av bägge fönsterblecken i handsaxen två ggr o ger han resterna.
Det kostar ingenting idag om du lovar att inte komma hit mer någonsin.
Du milde himmel :eek: Hoppas du har vittnen på att hon ringt dig eller att hon motiverar varför hon bestrider fakturan (om hon nu gör det, hon har kanske hittat rännan)Tjoa skrev:
Undrar som du varför ni skulle laddat batterierna (hur hon visste det är väl en gåta) om ni inte satt upp rännan
Dock är ju de flesta(98%) privat personer rätt skapta i huvudet, och gör rätt för sig.
1% är bara snåla och tror att vi idkar välgörenhet. ( Nej jag vill ochså ha lön.)
1% är dumma i huvudet, och tror att de kan gnälla skrika idiot förklara mig för att slippa betala det vi kommit överens om.[/QUOTE]
Vet ni vad det värsta är ? Att de två procenten sitter som nämndemän i tingsrätten !
Bara för att man vet att man har 200% rätt betyder inte det att du får rätt i tingsrätten.
troligtvis förlikning om det går så långt.
1% är bara snåla och tror att vi idkar välgörenhet. ( Nej jag vill ochså ha lön.)
1% är dumma i huvudet, och tror att de kan gnälla skrika idiot förklara mig för att slippa betala det vi kommit överens om.[/QUOTE]
Vet ni vad det värsta är ? Att de två procenten sitter som nämndemän i tingsrätten !
Bara för att man vet att man har 200% rätt betyder inte det att du får rätt i tingsrätten.
troligtvis förlikning om det går så långt.
Men nu vet du till nästa gång hon vill ha jobb utfört att ni åker tillbaka till erat föråd och laddar batteriet där, självklart med full timdebitering. Dessutom gjorde du säkert av med en laddning på hennes jobb som du kan debiteraTjoa skrev:
Skämt åsido så finns det ju inget vettigt svar att ge en sådan kärring, om hon klagar på uppladdning av batteri så kommer hon inte förstå någonting vad man förklarar då iq nivån måste vara så låg att en hands fingrar motsvarar dubbla iq
Ytterst egendomligt, har haft en hel del hantverkare hos mig nu och de får låna så mycket ström de vill, utana tt lämna tillbaka den 
Enda gången jag har ryckt kontaker är när det stått tomma laddare ikopplade och inga batterier inom synhåll.
Håller med ovanstående, ett besök där ni går igenom jobbet borde funka, verkar ju vara ett grovt missförstånd, speciellt eftersom ni hade fastpris.
/henrik
Enda gången jag har ryckt kontaker är när det stått tomma laddare ikopplade och inga batterier inom synhåll.
Håller med ovanstående, ett besök där ni går igenom jobbet borde funka, verkar ju vara ett grovt missförstånd, speciellt eftersom ni hade fastpris.
/henrik
Uppdatering:
Det gick till tingsrätten... Hon hävdade att vi inte satt upp grejerna, och vi motsatsen.
När vi visade filmen tagen av mobilkamera när vi monterade grejerna, så frågade domaren om hon ville fortsätta. Nä då helt plötsligt stämde det visst det vi hade gjort.
Sen pyntade hon 12000kr + en massa avgifter och ränta...
Gissar att hon gjorde en chansning för att se om vi skulle dra det till tinget.
Om inte hade hon ju sparat 12000 papp.
Lycka till tanten att hitta fler hantverkare i trakten som vill göra jobb åt dig.
Hoppas vattnet fryser hos dig i vinter kärringjävel och se hur smidigt du ska få tag i en rörmokare....
Det gick till tingsrätten... Hon hävdade att vi inte satt upp grejerna, och vi motsatsen.
När vi visade filmen tagen av mobilkamera när vi monterade grejerna, så frågade domaren om hon ville fortsätta. Nä då helt plötsligt stämde det visst det vi hade gjort.
Sen pyntade hon 12000kr + en massa avgifter och ränta...
Gissar att hon gjorde en chansning för att se om vi skulle dra det till tinget.
Om inte hade hon ju sparat 12000 papp.
Lycka till tanten att hitta fler hantverkare i trakten som vill göra jobb åt dig.
Hoppas vattnet fryser hos dig i vinter kärringjävel och se hur smidigt du ska få tag i en rörmokare....
Bra!