5 260 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Prisvärda fönster
Medlem
· västra götaland
· 19 inlägg
Hejsan!
Vi ska göra en utbyggnad och har börjat kolla på fönster. Är det någon som kan rekomendera vart man kan köpa prisvärda fönster. Just nu har vi bara kollat på villa fönster. Vi ska ha 4 stora fönster på en vägg. Ca 1 m breda och mellan 1,5-2m höga! Ovan detta ska vi ha 2 trekantsfönster som går upp till nock. Vill bara ha mer tips så man inte snöar in sig för mycket på ett företag!
Tack på förhand
Vi ska göra en utbyggnad och har börjat kolla på fönster. Är det någon som kan rekomendera vart man kan köpa prisvärda fönster. Just nu har vi bara kollat på villa fönster. Vi ska ha 4 stora fönster på en vägg. Ca 1 m breda och mellan 1,5-2m höga! Ovan detta ska vi ha 2 trekantsfönster som går upp till nock. Vill bara ha mer tips så man inte snöar in sig för mycket på ett företag!
Tack på förhand
Jag köpte aluminium klädda fönster (Villa Plus) från www.villafonster.se (Varbergs Trä) 2009 och fick ett mycket proffsigt bemötande från början till slut av en säljare som heter Markus. Leveranstiden blev dessutom en vecka tidigare än aviserat. Det är ju nu i kylan som man verkligen noterat skillnaden. Ingen kondens på insidan i badrummet efter duschning, har även sluppit frost/fukt på utsidan som kan drabba isolerglas. Inget kallras längre vilket var ett stort problem med gamla fönstren i kombination med golvvärmen som jag har. Lycka till med ert val!
Har du funderat på vilket material du vill ha i fönsterna? Med största sannolikhet så är det billigaste (och bästa) alternativet plastfönster. Men det finns de som av känslomässig skäl inte kan tänka sig fönster av annat material än trä.
Jag skulle som ovannämde skribent även rekomendera PVC eller "plastfönster".
Nu vet jag inte vart ni bor men här i Linköping (eller en bit utanför iförsig) finns det ett företag som heter östra byggruppen ( www.ostrabyggruppen.se ) och de importerar riktigt bra PVC-fönster till bra pris. Har bekanta som köpt av dem och de är väldigt nöjda med både fönster och bemötande, själv varit i kontakt med dem och de vekar kunna få fram det mesta i fönsterväg (specialmått osv.) Dock är det vanligast att fönstren öppnas innåt men jag tror att de flesta går att få med öppning utåt vilket är vanligast här i Sverige.
Nu vet jag inte vart ni bor men här i Linköping (eller en bit utanför iförsig) finns det ett företag som heter östra byggruppen ( www.ostrabyggruppen.se ) och de importerar riktigt bra PVC-fönster till bra pris. Har bekanta som köpt av dem och de är väldigt nöjda med både fönster och bemötande, själv varit i kontakt med dem och de vekar kunna få fram det mesta i fönsterväg (specialmått osv.) Dock är det vanligast att fönstren öppnas innåt men jag tror att de flesta går att få med öppning utåt vilket är vanligast här i Sverige.
Klicka här för att svara