1 916 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Prisvärda avloppsdelar?
Var kan man köpa avloppsdelar billigast (men utan sämre kvalitet)?
Rinkaby, Sigro, billigtvvs.se, vvsonnet.se, Cheapy, Jem&Fix, Optimera mm är ju några alternativ, är kvaliteten/märkena desamma?
Jag tänker på avloppsrör, grenrör, böjar, golvbrunn mm.
Kan det vara kvalitetsskillnad i plasten eller gummipackningarna t.ex? :S
Är det nåt särskilt jag ska tänka på, ska byta avlopp själv o har läst på o kollat instruktionsvideos ganska mycket, självförtroendet är på topp!
Så tryck inte ner mig för mycket... :blushing:
Rinkaby, Sigro, billigtvvs.se, vvsonnet.se, Cheapy, Jem&Fix, Optimera mm är ju några alternativ, är kvaliteten/märkena desamma?
Jag tänker på avloppsrör, grenrör, böjar, golvbrunn mm.
Kan det vara kvalitetsskillnad i plasten eller gummipackningarna t.ex? :S
Är det nåt särskilt jag ska tänka på, ska byta avlopp själv o har läst på o kollat instruktionsvideos ganska mycket, självförtroendet är på topp!
Så tryck inte ner mig för mycket... :blushing:
Vi drog just nytt avlopp och vattenledning i ett provisoriskt hus. Det var förståa gången vi gjorde nått med vvs själva. Vi köpte allt från Rinkaby Rör. Jättebra och kanonpriser! Det enda negativa är deras hemsida som varken är översiktlig, lättförståelig eller hjälpsam. Men vet man vad man ska ha, och efter vi kommit in i hur de tänker hittade vi allt. När vi skulle kompletteringshandla (klart att man glömde nån del/ändrade lösningen på vägen) på den lokala handlaren var priset mer än tre gånger så högt, för exakt samma produkt från samma tillverkare. Min erfarenhet av detta är att alltid köpa på sig lite extra av kopplingar etc för det lönar sig ändå mot att köpa hemma.
VVS är inte så svårt om man är någorlunda händig och noggrann, men när jag gör slutgiltiga lösningar i det ordinarie huset ska en yrkesperson få granska och godkänna. Jag har ändå respekt för yrkeskunnandet...
VVS är inte så svårt om man är någorlunda händig och noggrann, men när jag gör slutgiltiga lösningar i det ordinarie huset ska en yrkesperson få granska och godkänna. Jag har ändå respekt för yrkeskunnandet...
Klicka här för att svara