Jag är trött på att ta med verktyg fram och tillbaka till sommarstugan. De tar för mycket plats i bagageutrymmet. (Jag tar med en massa som aldrig används - för säkerhets skull...)

Så jag tänkte göra det enkelt för mig och köpa en färdig verktygssats av hyfsad kvalitet. Jag har kollat hemsidorna för Biltema, Bauhaus och Jula.

En som verkar ha det ungefär vad jag tror jag behöver är:

https://www.bauhaus.se/verktygsvaska-wisent-i-vaska-105-delar

Dock har jag ingen som helst koll på Wisent. Är det tillräckligt bra prylar? Rörtång saknas dessutom.

Andra förslag?

(Sågar, knivar, hammare och skruvdragare med bitssats finns redan på plats.)

Kollade faktiskt på Jula, det är även hemma verktyg, allt är på landet numera. Blir tokig minst en gång i veckan.

Wisent är det inget större fel på men de är dock inga Knipex eller Hultafors. Jag har några tänger och en slägga och något mer verktyg. Jag kan inte svara för skiftnyckelns känsla eller hållbarhet.

Frågan är väl vad verktygen är till för.
Åker du till stugan för att slappa och vill ha verktyg på plats för att kunna åtgärda om något händer (en badrumsskåplucka som lossar eller en kran som plötsligt kärvar) eller åker du dit för att jobba på stugan? Byta fönster, bygga altan, montera panel…

i första fallet blir det nog bra med väskan men jag hade inte valt en sådan för det andra fallet.
Och jag hade nog även i första fallet hellre valt att under tid byggt på en låda med verktyg och handlat på rea eller julas lågpriserbjudanden som exempel. Det är till exempel onödigt mycket tänger i Wisentsatsen. Tycker jag.

Som lägenhetsboende men med ett äldre fritidshus har jag gjort tvärtom. Har en liten verktygssatsväska (och lite till får erkännas) hemma och alla rejäla verktyg på landet istället.

Så det beror väl helt på vad du har för behov var, men med så mycket olika prylar i den där satsen och det faktum att du redan har en del verktyg så skulle jag nog satsa på flera mindre, men mer nischade kit istället.

Det är alltså mest för generellt småfix. Ska jag dra igång något större projekt planerar jag upp det innan.

Bor i lite modernade hus i stan, har dock en gammal bil där som pysslas om. Stugan är lite äldre så ofta måste något fixas.

Det är inte bråttom, så jag kan invänta extrapriser. Men jag skulle nog tycka det vore praktiskt med en verktygssats/väska, allt klart på en gång, allt på en plats. (Stora verktygsväskan som jag nu tar med fram och tillbaka hela tiden har tagit decennier att bygga upp.)

Har en Visent 1/4 hylssats, alltså hylsor, spärrskaft, bits, förlängare och mejsel.
Jag skruvar dagligen med bilar, mopeder, maskiner mm, och måste säga att den är riktigt bra till sitt rimliga pris.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Hur ofta kan man tro att Bauhaus har extrapris på Visent-satsen? Jag har ingen som helst koll på deras vanor.

Uppenbarligen är alla delar inte så bra… :rofl:

Skärmavbild av en varulista med ett humoristiskt stavfel där "skiftnyckel" är felstavat som "Skitnyckel".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Lidd
  • Laddar…
Jag såg det, Men jag tänkte att jag inte behöver använda just den.

När jag sommarjobbade på verkstad i min ungdom fick jag lära mig att undvika ski(f)tnycklar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.