3 411 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Prisvärd momentnyckel 2013?
När jag kikar i gamla inlägg så är de flesta nöjda med sina biltema momentnycklar.
Nu kan jag tänka mig lägga några fler kronor än så ifall det innebär högre kvalité/pålitlighet.
Det har ju börjat dykaupp momentnycklar med digital display, men i de äldre inläggen så tycks traditionella med klickljud vara populärast.
Vad säger ni nu iår. Vilken momentnyckel hade ni köpt idag?
(bilmotor, sen trädgård/jordbruks skruvande)
** Ifall man skulle vilja få sitt verktyg kalibrerat. Vart vänder man sig då? **
Nu kan jag tänka mig lägga några fler kronor än så ifall det innebär högre kvalité/pålitlighet.
Det har ju börjat dykaupp momentnycklar med digital display, men i de äldre inläggen så tycks traditionella med klickljud vara populärast.
Vad säger ni nu iår. Vilken momentnyckel hade ni köpt idag?
(bilmotor, sen trädgård/jordbruks skruvande)
** Ifall man skulle vilja få sitt verktyg kalibrerat. Vart vänder man sig då? **
Har en biltema med klickljud och är nöjd, mitt användningsområde är likt ditt och precisionen är tillräcklig till detta.
Jag är skeptisk till digitalt på sådana ´´sällanvektyg´´ då den kanske inte funkar när man ska ha den.
Jag är skeptisk till digitalt på sådana ´´sällanvektyg´´ då den kanske inte funkar när man ska ha den.
A
Amarace
Medlem
· Dorotea (Lapplands Sydport)
· 405 inlägg
Amarace
Medlem
- Dorotea (Lapplands Sydport)
- 405 inlägg
Själv är jag en fjant, så jag har en större Stahlwille (25-130Nm), och en mindre Sturtevant Richmont (4-20Nm).
Det är toppkvalitet.
Nu fick jag dom, annars skulle jag inte ha såna. Däremot skull ejag iaf lägga mig i mellanklassen.
Sen beror det ju på vad man ska ha dom till, billmotor, är det både lager och toppdragning o.s.v.
Det är toppkvalitet.
Nu fick jag dom, annars skulle jag inte ha såna. Däremot skull ejag iaf lägga mig i mellanklassen.
Sen beror det ju på vad man ska ha dom till, billmotor, är det både lager och toppdragning o.s.v.
Jag har en förkärlek för Facom men jag hade nog aldrig köpt en sådan själv.
En fransk bahco kanske? Eller det är kanske kinesisk nuförtiden?
En fransk bahco kanske? Eller det är kanske kinesisk nuförtiden?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Stahlwille manoskop kan du tryggt köpa beg. Kolla på Tradera eller Ebay i Tyskland så kan du få en supernyckel till Biltema-pris. Just Manoskop har en fjäder som inte tar skada av att ligga anspänd så den håller kalibreringen mycket bra.
Klicka här för att svara