Drömhuset till salu, men har inte varit bostad innan. Alltså finns inget garage.

Någon som vet mellan tummen o pekfingret vad ett komplett fristående dubbelgarage kan gå lös på? (totalpris med både grunden o själva garaget)

Är ett herrgårdsliknande putshus från 1800-talet så det måste ju passa till huset.
Funktion; till två bilar, lite cyklar o däck etc. Ingen "verkstadsdel" (finns i huset)

Material: ? kr
Arbetskostnad: ? kr

Skiljer ju rätt ordentligt på var i landet du bor så mer data krävs.
Hur är markförhållanden osv.

Östergötland, är plan mark, är idag grusat

Plattan till mitt garage gjuts i dagarna, 8,45 x 6,05 ca 51 kvm och det går lös på 72 kkr med schakt och 200 mm isolerat.

Stommen har jag beställt från Lundqvist, 47 kkr inkl frakt och jag räknar ytterligare 10 kkr i takpannor och plåt. Tänkte försöka knuffa ihop modulerna själv.

Har beställt en 4,75 bred port fullisolerad med motor, kostar 28 kkr inkl montering.

Jag räknar med att klara garaget med isolering till ca 170 kkr totalt.

Har en offert på 6,1*8,5m med dubbla fjärrstyrda portar, 1 st sidodörr, isolerat (med stenull för brandklass). 145 000 i byggsats (färdiga väggmoduler, isolerade och klara). Därtill tillkommer grundpaket 28 000 samt betong och markarbete.

jhenrikj, arbete inkluderat i 145 000?

eran skrev:
En byggsats är just en byggsats.
Snickartimmar får du lägga på.

eran skrev:
Nej jag hade tänkt resa det själv....Det är ju inte bara en brädhög utan kommer som sagt i färdiga 1,2m väggmoduler, färdiga takstolar och gavlar med panelen färdigspikad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.