Hej forumet!

Jag upptäckte en märklig prisskillnad på tillbehör till multimaskiner i dag när jag besökte ett
byggvaruhus. Tillsynes samma tillbehör såldes i olika förpackningar fast med helt olika pris.

Jag kan inte finna några skillnader förutom att det på den dyrare anges att den är till för både Boch GOP (blå litium) och PMF (grön), medans den billigare endast är till för PMF.

Verktygen i sig går inte att skilja åt med blotta ögat.

Vad tror ni olika förpackningar med samma verktyg? ..eller har bosch två olika kvalitéer?

bosch.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• bosch.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
OBS jag satte priserna fel i den första bilden. Den andra (nedre) bilden har den korrekta prissättningen.

Iom att det är samma beteckning på bladen skulle jag gissa att det är samma. :)

Det är ju fina färgbilder på den dyrare, måste var det som är skillnaden;) och räknas som designade tillbehör.

Hängde de på samma spjut eller hade de separata platser?

De har samma beteckning så det verkar onekligen konstigt att de har olika priser.

Eller varför inte fråga i butiken vad som skiljer dem åt och be dem förklara.

På K-rauta i Jönköping så hade de ingen förklaring till prisskillnaden, de hänvisade till Bosch rek. prislista.

Var handlar man billigast och fungerande slittillbehör till Multmaskiner?
Jag har hitintills köpt Julas HardHead Bimetall blad, men det känns som de går år lite väl snabbt.
Köpte ett Boschblad, det häll längre, men så länge så att det motiverade priset.

Kapar järnrör och laminatglov justnu.

Köpte idag från någon holländsk sida som fanns på svenska. Multizaag eller något sånt.

Jag får göra som någon föreslog och fråga Krauta när jag har vägarna förbi igen. För den som undrade var den hängde så var den billigare placerad på en mer "grön" hylla.
Tack för visat intresse. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.