Har någon i forumet någon form av prissegmenteringstabell
över de vanligaste typhustillverkarna i detta land.

Jag tänker då ungefär som så här.

PRIS/KVM LEVERANTÖR
17000- willa nordic

12.500-15000 Götene

9000-12500 Modulent

osv
Finns det någon som gjort en liknande analys som ni vill dela med er av

//Selor

Sävsjö trähus 16000:-/kvm, Trivselhus 13500:-/kvm 8-)

Är det meningen att prislappen skall ligga på den nivå som husleverantören har som standardnivå? Annars kan det bli svårt att jämföra, då man ju kan uppgradera även det billigaste huset till en betydligt dyrare nivå.

Exempelvis, Götenehus tror jag ligger på ca 12-13000 som standard, men vi själva hamnar på 16000 kr.

Att Willa Nordic har 17000 som standard har jag också fått reda på och Trivselhus ligger på samma nivå som GH enligt min erfarenhet.

Intressant tråd!

Pratade med A-Hus idag..fick vag svar på 11-14000.

själv så hamnar vi på ca 16500/kvm. Det priset gäller för Trivselhus men även Rörvikshus som vi lät räkna på vårt hus.

Trivselhus Greenline 14500

Hjältevadshus Björken 13400

A
eller så kan man jämföra äpplen och äpplen :)

Visst är det äpplen och äpplen-tillochmed päron. Jag befinner mig dock i en situation där man försöker få ett hum om hustillverkare och priser. För att ta en bilmetafor, så vet man inte inledningsvis, om man knackar på hos Lada, Wolkswagen, Mercedes eller Bently.... Sen får man ju givetvis undersöka chassi, om det ingår läderklädsel mm. i "standardutförandet".

Man måste börja någonstans.

Willa Nordic +20.000 kr / kvm.

Willa Nordic börjar närma sig arkitektritat löstimmerhus, fick också indikation på + 20 000:-/m2

Som någon skrev här ovan. Det jämförs verkligen äpplen och päron... En del av leverantörena har grunden inkluderad i sitt pris (i grundutförande; dvs utan eventuell sprängning eller pålning och med begränsade schaktarbeten). Exempel är Götenehus. Andra anger sina priser ovan grund. Exempelvis Modulenthus. Räkna med i runda slängar drygt 200 000 kr för grundarbetena; utan nämnda merkostnader.

15 600 kr/kvm för ett förlängt Björken från Hjältevad, inkl. grund, putsad fasad, kaklade badrum, inredd ovanvåning och mycket mer.

Vi betalar ca 15800 m2 då har vi värmegolv,helkaklat nedsänkt golv i vardagsrum,ryggås i köket,is och vatten i kyl ocg frys induktion ekluckor mm
Anebyhus Askgatan 149 m2

Trivselhus skiss 938 - ca 15000:- / kvm

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.