Hej!
River ut källare för våtrum och bastu. Bakom den nu bortrivna träpanelen, mot murad mellanvägg, är det draget prisol mellan radiatorerna. Radiatorerna sitter alltså på andra sidan väggen. Se bild.
Här vill jag sätta skivor och låta göra våtrum. Kan det se ut såhär? Bör jag dra om rören på andra sidan väggen eller räcker det med att fixera dem på befintlig plats? Nu "hänger" de löst mellan radiatorerna. Min känsla är att det är olustigt att ha en sådan lösning bakom ett tätskikt.
Åsikter?
River ut källare för våtrum och bastu. Bakom den nu bortrivna träpanelen, mot murad mellanvägg, är det draget prisol mellan radiatorerna. Radiatorerna sitter alltså på andra sidan väggen. Se bild.
Här vill jag sätta skivor och låta göra våtrum. Kan det se ut såhär? Bör jag dra om rören på andra sidan väggen eller räcker det med att fixera dem på befintlig plats? Nu "hänger" de löst mellan radiatorerna. Min känsla är att det är olustigt att ha en sådan lösning bakom ett tätskikt.
Åsikter?
Bästa svaret
Prisol i vägg är alltid bra och det behövs ingen isolering på dom , vanligt montage på värme , dom ligger så långt ner att det är i en s.k. kallzon på bastun , så bygg på du , och fäst upp dom lite , behövs bara på två ställen , dom är lite stela
Tackar för svaret. Jag kanske ska förtydliga att jag avser att ha badrum (kakel) mot väggen på bilden och inte bastupanel. Men det låter som jag kan fixera befintlig prisol och sedan sätta skivor, tätskikt och kakel utan någon extra oro.
Ha det gott!
Ha det gott!
Klicka här för att svara
