Hej på er!
Har blivit inspirerad att handla elverktyg utomlands via detta forum. Priserna kan skilja rejält nedåt jämfört med att handla här hemma. Har testat Rubart, Seltmann och Toolstop utan några som helst problem. Frakten från Skottland är emellertid lite väl saftig jämfört med Tyskland. Turen hade kommit till att skaffa en ny handöverfräs och efter lite googlande så hittade jag vad jag sökte på en Dansk sajt som heter prishammeren. Med frakt och allt så landade jag ca 800 kr billigare än den billigaste i Sverige. Sagt och gjort. En Metabo OFE 1229 Signal beställdes. En lång väntan började och till slut så mejlade jag och undrade varför inga pengar dragits från mitt VISA-kort. Fick till svar att maskinen fanns inte i lager trots plus på lagersaldo men skulle strax levereras. Ingen maskin kom och inga pengar dras. Ytterligare ett mejl men inget svar. Efter ca två veckor dimper en leveransavisering ned och maskinen finns att hämta ut. Packar upp den och blir förbannad på hur den är emballerad. Fräsen och tillbehören ligger löst i boxen och skramlar och gud vet den varit med om. Mätklockan är trasig. Den har tydligen snurrat runt i både Italien och England innan den kom hit. Medföljande faktura (!) angav ett annat ordernummer samt fel belopp. Blev så förbannad att jag betalade det överenskomna beloppet via bankgiro för att få ett avslut på historien. Min sammanfattning av att handla från Danskarna är att detta var både första och sista gången för min del.:mad:

Ungefär som att handla mat på Netto...bara hatar den butiken! Ingen logik och korkad personal.

mattiasp skrev:
[länk]
Ha ha ha... Den var ta mig tusan klockren. Funderar på att mejla prishammeren länken till klippet.

kollat toolstop?

T
Peterrr skrev:
kollat toolstop?
Så här skrev TS i sin andra mening:

Har testat Rubart, Seltmann och Toolstop utan några som helst problem. Frakten från Skottland är emellertid lite väl saftig jämfört med Tyskland.

Peterrr skrev:
kollat toolstop?
Jodå, som jag skrev i inlägget. Dessa maskiner har dock motorer märkta 240 V istället för våra och Tyskarnas 230 V vilket iofs inte har någon praktisk betydelse. Brittiska maskiner har också en lika brittisk elkontakt som måste åtgärdas med byte eller adapter. Och så fraktkostnaden förstås.

Köpte min metabo från toolstop, med låda för ~2800:-
En engelsk 240V adapter satt skruvat utanpå originalkontakten så det var en maskin som det inte behövde bytas på ;)

Tråkigt att den blivit misshandlad i frakten och problemen med försäljaren, men min levererades utan extra fyllning ståendes på sin plats i systainern, med höjdjusteringen låst så den inte kunde hoppa omkring. Locket håller fast den.

Jag handlade utan problem en lamellfräs från prishammeren i somras. Snabb leverans, lika snabbsvar på frågor över mail. Men det kanske bara var tur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.