3 642 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Priser på Fredricsons
Sida 1 av 2
Om jag förståt det rätt så har man möjlighet att som privatperson handla på Fredricsons i Arlöv på fredagar. I planeringsfasen av ett projekt hade det ju varit intressant att få tillgång till priser på deras produkter, har någon lyckats med det?
Jag provade att maila en prisfråga på två olika skivmtrl till dom men det gav bara ett standardsvar, vänd dig till våra återförsäljare. Har iofs inte försökt nå dem per telefon men med svaret jag fick per mail så lutar det väl åt att jag hade fått samma svar även via telefon.
Någon som har lyckats bättre än jag, eller har annat bra förslag.
Jag provade att maila en prisfråga på två olika skivmtrl till dom men det gav bara ett standardsvar, vänd dig till våra återförsäljare. Har iofs inte försökt nå dem per telefon men med svaret jag fick per mail så lutar det väl åt att jag hade fått samma svar även via telefon.
Någon som har lyckats bättre än jag, eller har annat bra förslag.
Redigerat:
Jag gjorde ett besök i somras när jag hade vägarna förbi. Det var inga problem att prata priser då. Visserligen påpekade killen lite försynt att det inte var fredag em men det var inga problem ändå. Nu var det ju mitt i semesterperioden så de verkade inte ha allför mycket att göra just när jag var där, det kanske hjälpte.
Jag uppfattade det som att det berodde lite på produkt om de vilel sälja till privatpersoner. Valchromat, ek och mer ädla träslag var inga problem men när det gällde t.ex. lärktrall så drog han lite på det och tyckte jag nog egentligen skulle gå till en ÅF.
Valchromat kommer jag ihåg låg på samma prisnivå som hos K-Rauta ca 1200:- skivan. (Tror inte K-Rauta har det kvar i sortimentet.)
Jag uppfattade det som att det berodde lite på produkt om de vilel sälja till privatpersoner. Valchromat, ek och mer ädla träslag var inga problem men när det gällde t.ex. lärktrall så drog han lite på det och tyckte jag nog egentligen skulle gå till en ÅF.
Valchromat kommer jag ihåg låg på samma prisnivå som hos K-Rauta ca 1200:- skivan. (Tror inte K-Rauta har det kvar i sortimentet.)
Jag ville öppna ett konto där men jag fick kalla handen. De sa att det bara var grossister och sålde enbart till bygghandel och större snickerifirmor.Masses skrev:
Jag har med företag, inom bygg t.o.m Omsättning närmare 20 miljoner och 18 anställda men de kunde inte sälja till mig utan jag fick kontakta min byggvaruhandel och de var inte heller så sugna på att sälja massivträ. Trist värre q(;^
Mvh
CM
Hyrde en släpkärra och åkte till Fredricsons för att köpa lite MDF, björkplyfa och fanerad spånskiva. De sålde mycket riktigt till privatpersoner men det var hutlöst dyrt! Det blev ingen affär, jag beställer från Calexico i stället.