Hej,

Ni som valt bort kök från leverantören och köpt "på egen hand", hur mycket har ni betalat?

Vi får avdrag på 86 000:- för kök och vitvaror och jag undrar om man kan göra "vinst" genom att handla detta själv? Jag vet att det givetvis beror på hur stort kök och vad det ska innehålla, men i en "ballpark" vad kan man komma undan med?

Hur mycket kostar det att åka taxi? :)

Eller "hur långt är ett snöre?"
Nog kan du få ett kök och vitvaror för mindre än 86000:-. Betydligt mer också, för den delen. Det beror ju på hur stort köket är, vilken standard det har och vilka vitvaror du väljer.
Gå in på IKEAs hemsida så kan du rita upp ditt kök och ser direkt vad det kostar.

Jag antar att det hela skiljer sig mellan olika husleverantörer hur mycket rabatterade priser man får på köken. Men i vårat fall med Trivselhus så tyckte vi att vi fick ett bra kök för ok peng. Vi kollade med bl.a IKEA och skulle ha tjänat ~20' på deras kök exkl vitvaror och bänkskivor. Då kände vi att Kvänum genom Trivselhus har så pass mycket bättre känsla och kvalitetsintryck.

Men som sagt kolla med IKEA eller någon annan leverntör och gämför hur det ser ut i ditt fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.