Hej! Jag behöver måla om mitt Götenehus, ca 11 * 11 meter i två plan, höjd 6 meter och det är oljetäcklasyr som hållit 15 år, nu är det dags att måla om rubbet.

Fasadyta är ca 180 kvm + en inklädd takfot på ca 30 kvm, alltså 210 kvm totalt som skall rengöras, evt skrapas där det flagat och målas två gånger med nu färg. Vad är ett rimligt pris för detta i material och arbetskostnad ? Jag fick en första offert på 125 tkr (varar 80 i arbetskostnad), låter inte det lite mycket ? Räcken mm ingår ej.

VIlket underarbete skall jag se till att det ingår i offerten ? Skall jag beställa en eller två strykningar och vilken färg bör jag ha på den gamla oljetäcklasyren ? Offerten (första) jag fick specade vattenbaserad - funkar det med vatten + olja ?

Kontorsråttan är tacksam för tips

mitt råd hitta några killar eller tjejer på målar skolan billigare bättre och inget snack om rot avdrag köp mtrl färg mm

var finns den ? Stockholm ?

st:eriks gymnasium,rudbecks skolan sollentuna kolla nätet själv gick jag i sollentuna å vi gjorde mycke jobb måla hus in å utvändigt lacka luckor ja allt då har du samtidigt en lärare som kollar att allt e bra å jag lovar eleverna har inte lärt sig fuska än.det du betalar är en liten summa som går till olika extra utbildningar för dagens ungdom samt färg låt säga att det du betalar 120000 för är ju reält pålagt eftersom företagen vet att du har rot avdraget .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.