Hej!
Är det någon som har koll på vad fiskarhedenvillan kostar nyckelfärdigt? Allra helst 1-plansvilla

• Gilla
Jkgbg
  • Laddar…
Du kan kolla på hemsidan vad priset på de olika modellerna kpstat

K kanonkula skrev:
Du kan kolla på hemsidan vad priset på de olika modellerna kpstat
Nja, det är väl bara pris på byggsats minus grund och entreprenad? Skulle vilja få ett hum om vad det kan kosta totalt.

E Emeg skrev:
Nja, det är väl bara pris på byggsats minus grund och entreprenad? Skulle vilja få ett hum om vad det kan kosta totalt.
Maila och fråga, du får offert ganska direkt. Jag fick på tidlös 02,03 med ytong. Ca 4mille, 2år sen. Tror det skiljde ca 50 000 mellan dem.

Ta materialpriset gånger 3 så får du nog en rätt bra uppskattning.

• Gilla
rebban_5
  • Laddar…
19-22kkr/kvm brukar vara rimligt för ett nyckelfärdigt hus.

M maximm skrev:
19-22kkr/kvm brukar vara rimligt för ett nyckelfärdigt hus.
Jag tror tyvärr att det är lågt räknat för ett lösvirkeshus.
Vårat 1-plans från FHV börjar snart byggas och om kalkylen håller så hamnar vi på ca 22,5kkr/kvm. Då är allt inräknat så som en tillval, diverse anslutningar, alla entreprenader m.m, tomten är inte inräknad. Men samtidigt tror jag att de flesta har dessa kostnader utöver själva byggsatsen.
Jag skulle säga att mellan 22-26kkr/kvm kostar det, beroende på tillval m.m.

Vi har hört från många att ta priset för byggsatsen x 3 sen lägger man på ca 5-10% så är man inte helt ute och cyklar.
Jag hoppas att kalkylen håller, det återstår dock att se. I maj vet vi :)

• Gilla
sinclairhacker och 1 till
  • Laddar…
Jonssonmicke Jonssonmicke skrev:
Jag tror tyvärr att det är lågt räknat för ett lösvirkeshus.
Vårat 1-plans från FHV börjar snart byggas och om kalkylen håller så hamnar vi på ca 22,5kkr/kvm. Då är allt inräknat så som en tillval, diverse anslutningar, alla entreprenader m.m, tomten är inte inräknad. Men samtidigt tror jag att de flesta har dessa kostnader utöver själva byggsatsen.
Jag skulle säga att mellan 22-26kkr/kvm kostar det, beroende på tillval m.m.

Vi har hört från många att ta priset för byggsatsen x 3 sen lägger man på ca 5-10% så är man inte helt ute och cyklar.
Jag hoppas att kalkylen håller, det återstår dock att se. I maj vet vi :)
Det tycker jag låter dyrt. Jag hamnar på 20kkr/kvm inkl alla markarbeten.
Det enda som saknas är Öppen spis. Detta är ett enplanshus på 174kvm, totalentrepenad, stenhus med en hel del tillval.

Eller menar du inklusive byggherrekostnader? I så fall kan det stämma, hamnar då på 23kkr/kvm.

Mina Byggherrekostnader, kanske kan vara intressant för fler som ska bygga

Anslutning V.A 148
Anslutning El 27
Geoteknisk undersökning 0
Byggel/Vatten 30
Lagfart 18
Pantbrev 72
Bygglov 23
Planavgift 27
Nybyggnadskarta 8
Kontrollansvarig 32
Räntor byggtid 60
Skattereduktion räntor -18
Fiber 20
Extra grus 20
Fastighetsskatt 2017 5
Fastighetsskatt 2018 32
Utstakning och lägesk 12
Bortforsling av massor 0
Index 25
Summa 541

• Gilla
Anonym33
  • Laddar…
32 kkr i fastighetsskatt?????

K katten1234 skrev:
32 kkr i fastighetsskatt?????
Det är dyrt att bygga!

Vår enplansvilla från Fiskarhedenvillan blev precis klar för två veckor sedan. Byggde Tidlös01 med en hel del ändringar plus att vi förlängde huset en meter. Grundsatsen gick på runt 200.000kr mer än standarpriset.

Vi har även byggt ett nytt avlopp för runt 70.000kr. Allt som allt hamnade slutsumman inklusive en jäkla massa tillval (speciellt på elen) på 2.6 miljoner men det är med grund och hela köret.

Priset kan nog variera lite med beroende på var i landet du bygger... Tex är tomterna dyrare i Stockholm än här i Halland. Och eventuellt att byggfirmorna är dyrare alternativt billigare med beroende på var du befinner dig.

• Gilla
lunarayo och 2 till
  • Laddar…
A Andariel skrev:
Vår enplansvilla från Fiskarhedenvillan blev precis klar för två veckor sedan. Byggde Tidlös01 med en hel del ändringar plus att vi förlängde huset en meter. Grundsatsen gick på runt 200.000kr mer än standarpriset.

Vi har även byggt ett nytt avlopp för runt 70.000kr. Allt som allt hamnade slutsumman inklusive en jäkla massa tillval (speciellt på elen) på 2.6 miljoner men det är med grund och hela köret.

Priset kan nog variera lite med beroende på var i landet du bygger... Tex är tomterna dyrare i Stockholm än här i Halland. Och eventuellt att byggfirmorna är dyrare alternativt billigare med beroende på var du befinner dig.
Är tomt, anslutningsavgifter, bygglovskostnad, nybyggnadsförsäkring, KA m.m inräknat i 2,6 miljoner?
Isf är det bara att gratulera till ett fint hus till rätt peng :)

Ska bygga ett fiskarheden briljanten nu. Byggsats 1.440.000. Med entreprenad, byggherekostnader och tillval landar vi på runt 3,8 milj + tomt. Kommer säkert tillkomma lite extra tillval med elektrikern också. Tomt är platt och fin.

• Gilla
maximm
  • Laddar…
C Caaaal skrev:
Ska bygga ett fiskarheden briljanten nu. Byggsats 1.440.000. Med entreprenad, byggherekostnader och tillval landar vi på runt 3,8 milj + tomt. Kommer säkert tillkomma lite extra tillval med elektrikern också. Tomt är platt och fin.
Ink garage?

K katten1234 skrev:
Ink garage?
Inget garage. De vill ha över 600tkr för ett isolerat garage utan golvvärme med måttet 5x12 (färdigbyggt)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.