1 727 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Pris för planritning från hustillverkare?
Hej!
Jag undrar om någon vet ungefär hur mycket det rör sig om att "lösa ut" planritningen, om man senare drar sig ur ett husköp från husfabrikant, a la Ekjöhus eller Trivselhus? Detta gäller planritningen, inte konstruktionsritningarna.
Brukar konstruktionsritningarna ingå i själva priset? Jag har missat att lägga till de pengarna i min kalkyl!
((
Lina
Jag undrar om någon vet ungefär hur mycket det rör sig om att "lösa ut" planritningen, om man senare drar sig ur ett husköp från husfabrikant, a la Ekjöhus eller Trivselhus? Detta gäller planritningen, inte konstruktionsritningarna.
Brukar konstruktionsritningarna ingå i själva priset? Jag har missat att lägga till de pengarna i min kalkyl!
Lina
Hej !
Jag har själv jobbat som planritare på ett husföretag och jag tror knappast du kan köpa ut planritningen men du kan ju altid kopiera den och rita upp den själv eller be någon som kan rita upp den göra det.
Konstruktionsritningar tas alltid fram till alla hus och det borde ingå!
Jag har själv jobbat som planritare på ett husföretag och jag tror knappast du kan köpa ut planritningen men du kan ju altid kopiera den och rita upp den själv eller be någon som kan rita upp den göra det.
Konstruktionsritningar tas alltid fram till alla hus och det borde ingå!
Om du bara vill ha planerna föreslår jag att du istället kopierar dessa hos kommunen om de vill ha betalt. (De måste vara arkiverade sedan bygglovet.)
Däremot kan nog K-ritningar vara svårare att få tag i.
Däremot kan nog K-ritningar vara svårare att få tag i.
LB-Hus tar 20.000 för ritningarna (2003), vilket ingår i deras pris, men det är specificerat på faktura.
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Vi gjorde detta och betalade inget för den men dock en liten slant för en handpenning på en tomt. De hade då skissat en hel del kan jag säga. Förvisso värdelöst för oss i dag. 
Klicka här för att svara