4 390 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Pris för målning på microlit
Jag har en liten diskussion med min målare i mitt nybygge nom priset för målning på microlit. Jag är av uppfattningen att han har nämnt ett pris på att arbete och material ska kosta 150kr/löpmeter vägg medan målaren menar att 150kr/m2 microlit är vad han har sagt. Detta är pris utöver microliten men allt annat arbete/material ingår eftersom jag byter tapeterna rakt av mot microliten istället.
Vad är gängse priser? Någon som kan ge mig vägledning?
Sedan undrar jag också om det krävs mer arbete för att sätta microlit än tapet? Målaren verkar hävda så.
Sedan undrar jag också om det krävs mer arbete för att sätta microlit än tapet? Målaren verkar hävda så.
Priset kan jag ingenting om men det är klart att det är mer arbete att sätta microlit än tapet. Microliten ska ju målas också (minst 2ggr) vilket ínte behövs när man sätter tapet.mabraham skrev:Jag har en liten diskussion med min målare i mitt nybygge nom priset för målning på microlit. Jag är av uppfattningen att han har nämnt ett pris på att arbete och material ska kosta 150kr/löpmeter vägg medan målaren menar att 150kr/m2 microlit är vad han har sagt. Detta är pris utöver microliten men allt annat arbete/material ingår eftersom jag byter tapeterna rakt av mot microliten istället.
Självklart - och det betalar jag gärna för men är 150kr/kvm rimligt som "tilläggspris" på arbetet tillsammans med färg är min undran? Blir ju en hel del kvadratmeter på ett hus...RobZombie skrev:
Medlem
· södemanland
· 706 inlägg
Priser brukar anges i kr/m2, för ingen kan ju veta hur höga just dina väggar är.
150/m2 är inte orimligt, microlit är dyrt!
Det går åt massor av färg oxå...
150/m2 är inte orimligt, microlit är dyrt!
Det går åt massor av färg oxå...
Klicka här för att svara