7 854 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Pris för läggning av Marksten ?
Hej,
Jag har en yta på 185kvm som vi skulle vilja lägga med marksten, köper marksten själv. Hela ytan som skall läggas har varit förberedd i 5år nu, lite ogräs har det såklart kommit med åren, men som man behandlat med Roundup.
Jag har först varit inne på att lägga det själv, men känner nu att det blir för stort jobb och att det är skönt att slippa göra allt själv. Synd att det inte går att göra rotavdrag för stenläggning :x
Bor i Stockholm, är det någon som har liten fingervisning på vad det kan kosta i rent arbete ?
Kanske till och med finns någon som kan rekommendera någon ?
Jag har en yta på 185kvm som vi skulle vilja lägga med marksten, köper marksten själv. Hela ytan som skall läggas har varit förberedd i 5år nu, lite ogräs har det såklart kommit med åren, men som man behandlat med Roundup.
Jag har först varit inne på att lägga det själv, men känner nu att det blir för stort jobb och att det är skönt att slippa göra allt själv. Synd att det inte går att göra rotavdrag för stenläggning :x
Bor i Stockholm, är det någon som har liten fingervisning på vad det kan kosta i rent arbete ?
Kanske till och med finns någon som kan rekommendera någon ?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
min infart är i samma storlek.
markstenen är 210x210x50 antracit grå antik.
hamnade på ca 23500:- inkl fogsand.
läggningen gör jag själv!
men räkna med ett par 100:-/m2 för läggning.
gaaaaaah va dyrt det blir...
mvh
estwing
markstenen är 210x210x50 antracit grå antik.
hamnade på ca 23500:- inkl fogsand.
läggningen gör jag själv!
men räkna med ett par 100:-/m2 för läggning.
gaaaaaah va dyrt det blir...
mvh
estwing
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 161 inlägg
Låt stensättaren sälja stenen till dig, det blir troligtvis samma pris som du själv fixar och du har en hantverkare som tjänar några extra kronor och följaktligen blir bättre att ha och göra med.
Precis klar med vårt projekt, 200kvm yta som det nu ligger marksten på och 80m stödmur på plats. Vi hade gjort en del innan vi anlitade en firma, bla tagit bort all asfalt som fanns tidigare och bort med all slipers. Vi har en stor parkering på ca 70kvm som vi grävt ut och fyllt på med bergkross och markduk. Lilla parkeringen hade vi grävt ut men inte fyllt på med massa. Sedan gången framför huset (mellan dom två parkeringarna som ligger på var sin sida om huset) hade vi inte gjort någonting åt. Vi hade satt upp ca 40 av dom 80 meter av muren.
Det firman gjorde:
På med 0-8 på stora parkeringen.
Grävde ut gången och lade markduk och 0-8.
På med bergkross, markduk och 0-8 på lilla parkeringen.
(alla ytor ovan paddades naturligvis)
Satte upp resterande mur, ca 40kvm.
Satte upp 2st stoplelement (gjutna) vid infarten till lilla parkeringen.
Fyllde med makadam bakom hela muren (80m).
Jag stod för allt material och transport.
Dom stod för maskiner och arbetet.
Kostnad 66.000:-
Jag bor i Stockholm
Det firman gjorde:
På med 0-8 på stora parkeringen.
Grävde ut gången och lade markduk och 0-8.
På med bergkross, markduk och 0-8 på lilla parkeringen.
(alla ytor ovan paddades naturligvis)
Satte upp resterande mur, ca 40kvm.
Satte upp 2st stoplelement (gjutna) vid infarten till lilla parkeringen.
Fyllde med makadam bakom hela muren (80m).
Jag stod för allt material och transport.
Dom stod för maskiner och arbetet.
Kostnad 66.000:-
Jag bor i Stockholm
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden