1 204 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Pris extra element intill ny bergvärmepump
Hej!
Inom kort ska en ny bergvärmeanläggning installeras i ett mindre källarutrymme (ca 30 kubik). Eftersom det är något fuktigt där anses ett extra element bredvid värmepumpen vara nyttigt. Det förstår jag.
Detta extra element inkl arbete skulle kosta 10.000 kr. För mig låter det aning mycket. Företaget är ju redan på plats, elementet hamnar i närhet av anläggningen - och för att jämföra med: att skära upp och ta ut en gammal ackumulatortank ska kosta 3000 kr.
Tack!!
mvh juanito
Inom kort ska en ny bergvärmeanläggning installeras i ett mindre källarutrymme (ca 30 kubik). Eftersom det är något fuktigt där anses ett extra element bredvid värmepumpen vara nyttigt. Det förstår jag.
Detta extra element inkl arbete skulle kosta 10.000 kr. För mig låter det aning mycket. Företaget är ju redan på plats, elementet hamnar i närhet av anläggningen - och för att jämföra med: att skära upp och ta ut en gammal ackumulatortank ska kosta 3000 kr.
Tack!!
mvh juanito
Ja, den här firman är stor OCH har bra rykte. De fixar alla nya anläggningar i trakten.
Har min egen mycket bra rörmokare på plats. Kan det vara så att företaget inte tillåter andra aktörer att lägga till ett nytt element? Eventuella garantiproblem?
Har min egen mycket bra rörmokare på plats. Kan det vara så att företaget inte tillåter andra aktörer att lägga till ett nytt element? Eventuella garantiproblem?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket märke av kantelement är mest prisvärt?
Grund & Markarbeten -
Hur styra gamla elelement & LVP till att följa spotpris?
Värme allmänt -
L-element med extra isolering under kantbalk
Grund & Markarbeten -
Extra cirkulationspump till ett enda element?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Extra cirkulationspump till ett enda element
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus