Får du den kanske levererad i sektioner och till och med stomrest?

Fiskarhedenvillan är ju schyssta nog att skriva ut byggsatspriset, men då kommer det väl en hög med brädor och en ritning. Varsågod, börja snickra.

1,8 miljoner skulle vi få betala för byggsatsen för ett Mellangården hos Eksjöhus.

Lekoaf skrev:
Får du den kanske levererad i sektioner och till och med stomrest?

Fiskarhedenvillan är ju schyssta nog att skriva ut byggsatspriset, men då kommer det väl en hög med brädor och en ritning. Varsågod, börja snickra.
Njaa det tror jag inte, det var 800k till i byggkostnader.

Okej så 1,8, jag fattar inte vad det är man betalar för. Enligt mig är det inget som motiverar typ dubbla priset mot fiskarheden...

det är ju en helt annan standard i eksjöhuset och så ingår värmepannan i byggsatsen vilket det inte gör hos fiskarheden. fiskarheden får du en hög brädor eksjöhuset kommer i väggmoduler ska
"bara" sättas ihop.

eksjöhus kommer i sektioner. 800k i byggherre kostnader är förhållandevis rätt små för 150 kvm.

Fiskarhedenvillan har billigare byggsatser, men där kommer ditt hus i form av plankor och spik. Byggherrekostnaderna skulle vara betydligt högre för motsvarande hus.
En offert vi fick av dem va 850.000 kr i byggsats, 1.450.00 kr byggherre. huset va ca 140 kvm

så man kan lura någon rejält med att bara ange byggsatsens kostnad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.