8 112 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Pris carport
Vi tänker bygga en carport med ett föråd på 10 kvadrat.
Vad borde vara ett rimligt pris (inkl moms) för en hantverkare att fixa ett sådant i lösvirke, exkl grund+platta och exkl el och isolering.
Vi hade tänkt begära in lite offerter från olika hantverkare.
Vad borde vara ett rimligt pris (inkl moms) för en hantverkare att fixa ett sådant i lösvirke, exkl grund+platta och exkl el och isolering.
Vi hade tänkt begära in lite offerter från olika hantverkare.
133.500 betalar vi för carport m isolerad förrådsdel på platta, ca 12 kvadrat. Enkel el ingår, dock ej invändig och utvändig målning.
bygger själv carport med 10m2 förråd och räknar med att hamna under 50' för hela kalaset inkl. platta i förrådsdelen(fick den gjuten kostnad 13000).
Är absolut ingen snickare men mha internet och speciellt detta forum reder man ut det galant.....
//Tomas
Är absolut ingen snickare men mha internet och speciellt detta forum reder man ut det galant.....
//Tomas
Det håller jag verkligen med om.
Det största jag hadde byggt innan var en koja som grabb. Borde ha tillagt att jag har lagt en hel del på elsystemet också. Fick dra om matningen till huset och förrådet för att kunna ha en separat central här
Det största jag hadde byggt innan var en koja som grabb. Borde ha tillagt att jag har lagt en hel del på elsystemet också. Fick dra om matningen till huset och förrådet för att kunna ha en separat central här
Klicka här för att svara