Hej,
Upptäckte efter byte av pumpautomat att en presskoppling hade släppt. Det ser ut som att den glidit ut drygt en cm. Hur åtgärdat man detta? Går det att byta ut T-kopplingen och pressa om eller har rören som ansluter och blivit pressade en gång gjort sitt och behöver kapas för att skarvas på en ny bit, eller hur går man tillväga? Jag har inget pressverktyg själv så kanske ska anlita en rörmokare ändå men är nyfiken på omfattningen av arbetet.
Hälsningar,
Jesper
Upptäckte efter byte av pumpautomat att en presskoppling hade släppt. Det ser ut som att den glidit ut drygt en cm. Hur åtgärdat man detta? Går det att byta ut T-kopplingen och pressa om eller har rören som ansluter och blivit pressade en gång gjort sitt och behöver kapas för att skarvas på en ny bit, eller hur går man tillväga? Jag har inget pressverktyg själv så kanske ska anlita en rörmokare ändå men är nyfiken på omfattningen av arbetet.
Hälsningar,
Jesper
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Har den åkt ur så där mycket så hoppar den ju snudd på snart isär............Dessutom ser allt lite märkligt ut. Dels ser den dåligt pressad ut men allt ser svullet ut. Det har inte frusit nån gång?
Ja den har nästan hoppat ut helt ser det ut som. Okej. Det kan mycket väl ha frusit någon gång. Det sitter i en friggebod som huserar torrtoalett och dusch som drivs av pumpen och har stått ouppvärmt på vintern. Vad jag vet så ska det ha tömts inför varje vinter men det räcker ju med att det missats en gång så kan det ju frusit. Låter som att jag ska ta hit någon för att se över resten av kopplingarna också då med andra ord.
Produkter som diskuteras: "torrtoalett"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer
Det verkar inte vara pressat på ett korrekt sätt från början det är nog där du har ditt problem. Är det riktigt gjort släpper det aldrig som på din bild.J jesperleven skrev:Ja den har nästan hoppat ut helt ser det ut som. Okej. Det kan mycket väl ha frusit någon gång. Det sitter i en friggebod som huserar torrtoalett och dusch som drivs av pumpen och har stått ouppvärmt på vintern. Vad jag vet så ska det ha tömts inför varje vinter men det räcker ju med att det missats en gång så kan det ju frusit. Låter som att jag ska ta hit någon för att se över resten av kopplingarna också då med andra ord.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden