Hejsan. Någon som kan hjälpa mig med vad man ska ge för en precisio 50 eb?
Var handlar ni som handlar festool verktyg? På nätet lr i butik?

Tacksam för svar.

/Sville

Ska bli intressant att se om någon har bra tips här. När jag själv var ute efter en Festool CS kom jag nästan ingen vart med handlarna. Det bästa var ett erbjudande om 10% på ett demoex eller en extra klinga. Bortsett från det så var det katalogpriserna som man envist bet sig fast i. Min teori är att ingen kan ge dig en billigare butik, det verkar som att Festool har järnkoll på sina ÅF och att ingen vågar sänka priset.

P
Det är just vad jag har fått höra från min handlare också -Festool rear inte, lämnar inga rabatter, har inga driver och arrangerar inga jippon åt sina ÅF. DeWalts raka motsats med andra ord..

Smakar det så kostar det.

Men, ett flertal Festoolmaskiner har varit ca 500:- billigare i en Stockholmsbutik jämfört med en annan. Den billigare var i detta fall Flinks Järn.

Köpte den idag för 7800:- + moms. Fick samma pris som det står i katalogen av 2 olika sen en tredje gick ner till 8200 och då hetsa jag den 4:e till att lägga sig under det och det sluta som sagt på 7800 så de är ca 1000 under vad den betingar i listan.
Alltså nöjd med att ringa ett par samtal igen. Lätt att dra in pengar då :D

Gratulerar, det är nog ungefär vad jag menade. man kan få någon procent eller tillbehör mot ett tystnadslöfte. Fick du lova att inte berätta var du fick bästa priset?

Mjo. Det var ja tvungen att göra, plus att de som lämna bästa priset ville absolut veta var jag hade fått det näst bästa.... :F
Men ljuga kan ju alla.....

Trodde väl det, ett typiskt fall av att sätta tumskruvarna på ÅF. Egentligen ett brott mot EUs reglement för fri handel att vägra leveranser till billiga butiker. Något som tyvärr nästan är standard på all hemelektronik och tydligen även på vissa verktyg...

Äntligen fått köra med den relativt mycket idag. Verkligen en kanonsåg som man lätt och ledigt bär med sig in i huset eller var man nu ska använda den.
Som vanligt blir man inte besviken på en festool

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.