-MH- skrev:
Visst jag ger mig, jag är ingen slipad superakademiker med 80p argumentationsteknik i bakfickan så jag ser mig slagen.
Saker ni lärt mig om mig själv som jag inte visste innan:
Jag:
-Har för hög (halv)timdebitering
-Är en ockrare som tjänar 300% på att sälja material
-Stjäl material från kunden och sätter upp det hos hans granne (och tar betalt för det med 300% påslag)
-Lurar upp kunden på städningen och dom fattar inte ens vad som hände.
Jag trodde i min enfald att stack ut lite när jag
-Kunde ge kunden ett mer rättvist pris med en låg halvtimmesdebitering, speciellt när det rör sig om snabba, små jobb inom larm- och teleservice
-Försökte välja det material som passade kundens projekt och plånbok och ge honom rätt pris på det.
-Inte säljer begagnat material
-Ger trogna, trevliga kunder generösa rabatter
Jag får ställa mig i ledet tillsammans med alla andra oseriösa hantverkare.
Nej men snälla du är så jättegosig och jättehyvens, jag skulle vara otroooligt glad om jag efter att betalt en hantverkare alldeles för mycket och han då bjussade på en halvtimme. Givetvis struntar jag då fullständigt i att alla materialpåslag, misslyckade jobb, tider som han inte kom, mm. Kommer alltid stå i skuld till honom och rekommendera honom till mina bästa vänner. Ja, bjuda på en halvtimme förlåter ALLT!
(Visst är ironi tröttsamt? Och så 90-tal)
(Visst är ironi tröttsamt? Och så 90-tal)
Återigen, jag är inte den du försöker få mig att framstå som och jag har aldrig försvarat värdelösa hantverkare. Tvärtom.-MH- skrev:jag skulle vara otroooligt glad om jag efter att betalt en hantverkare alldeles för mycket och han då bjussade på en halvtimme. Givetvis struntar jag då fullständigt i att alla materialpåslag, misslyckade jobb, tider som han inte kom, mm. Kommer alltid stå i skuld till honom och rekommendera honom till mina bästa vänner. Ja, bjuda på en halvtimme förlåter ALLT!
Klicka här för att svara