1 569 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Powermax Complete
Ja då har larmet beställt från England kommit. Suck - vem kunde tro att det skulle bli enkelt...
Beställde GSM modul till, men frågan är antennen - dem måste beställas separat eller?
När vi startat upp centralen står där READY i typ 5 sek sedan not ready- kan det vara att det behövs en antenn? Har inte kopplat den till fast telefonlinje.
Beställde GSM modul till, men frågan är antennen - dem måste beställas separat eller?
När vi startat upp centralen står där READY i typ 5 sek sedan not ready- kan det vara att det behövs en antenn? Har inte kopplat den till fast telefonlinje.
Nej, antennen är integrerad i GSM-modulen. Det är det rätt stora plåtblecket som är fastlött på kretskortet. Tittar du noga så står det också "ant" eller liknande på PCB't.
"Not ready" betyder att du har något fel. Tryck två ggr på OK och stega sedan framåt i felkodslistan genom att trycka på OK igen. Du måste ha ett SIM-kort i GSM-modulen för att den ska fungera.
Har du tex "Tamper alarm" på någon enhet raderar du det larmet genom att larma på/av.
Jag beställde också ett Complete från England och det var faktiskt väldigt lätt att installera och har nu rullat någon vecka eller så utan problem.
Lycka till!
"Not ready" betyder att du har något fel. Tryck två ggr på OK och stega sedan framåt i felkodslistan genom att trycka på OK igen. Du måste ha ett SIM-kort i GSM-modulen för att den ska fungera.
Har du tex "Tamper alarm" på någon enhet raderar du det larmet genom att larma på/av.
Jag beställde också ett Complete från England och det var faktiskt väldigt lätt att installera och har nu rullat någon vecka eller så utan problem.
Lycka till!
Ja alla verkar tycka att det är lätt det här, jag vet inte om jag håller med.... Vi försöker nu "läsa om " en av rörelsedekarna. Vi la in den på en zon men vill ha den till en annan. Har deletat den zonen som vi först lät in den på, men får den inte att "ta" på den nya zonen. Någon som har förslag? Håller in de två "knapparna" på rörelsedekaren men det hjälper inte.
Är det trådade detektorer? De trådlösa deckarna har inga knappar vad jag vet.
Jag har en sådan också men har inte lagt in den ännu. Tanken är att den ska övervaka den dolda centralenheten. Om det är en trådlös detektor programmerar du in den genom att låta den detektera rörelse. Jag la mina deckare i strumpor och tog fram dem en och en vid programmering.
Jo, helt lätt är det kanske inte men det går med lite tålamod. Kul iaf att du till slut lyckades få dem inprogrammerade!
Lycka till!
Jag har en sådan också men har inte lagt in den ännu. Tanken är att den ska övervaka den dolda centralenheten. Om det är en trådlös detektor programmerar du in den genom att låta den detektera rörelse. Jag la mina deckare i strumpor och tog fram dem en och en vid programmering.
Jo, helt lätt är det kanske inte men det går med lite tålamod. Kul iaf att du till slut lyckades få dem inprogrammerade!
Lycka till!
Så nu är larmet på plats, har varit en del annat som kommit ivägen. En fråga - när vi larmat på tutar centralen (räknar ner) - hur blir vi av med det ljudet? Pratet och den inbyggda sirenen har vi fått tystat, men inte "nedräkningen". Vill ha den helt tyst.
Mvh
Mvh
Klicka här för att svara