1 869 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Potthåll
Hur får man bäst bort potthållen i grusvägar??? Vill inte gräva upp hela vägen, tänkte flörta med dom som sköter vägen när dom kommer med stora hyveln men hur gör jag tills dess så bilarna slipper gå sönder... sand, grus...??
Fyll med det du har, det funkar urmärkt.
Tröttnade nyligen på dedär återkommande hålen, så jag beställde hem ett halvt lass med model grövre stenkross och la sedan i hålen med råge, där efter paddade jag till ytan så stenarna inte förstörde däcken och sedan la jag på finare stenmjöl och paddade de för att inte riskera att ytan rivs upp när man sladdar vägen nästa gång. Har fungerat några veckor nu fast källossning, regn och ovarsam körstil.
Som en del säger, fyll hålen med grus.
När det är regnigt ger man f*n i att köra i hålorna utan kör slalom mellan dom...
För varje gång du kör i vattensamlingarna sköljer du väck vattnet och med följer lite grus...
Om du har en sträcka där det står vatten på vägen, försök att få bort vattnet på något sätt...
När det är regnigt ger man f*n i att köra i hålorna utan kör slalom mellan dom...
För varje gång du kör i vattensamlingarna sköljer du väck vattnet och med följer lite grus...
Om du har en sträcka där det står vatten på vägen, försök att få bort vattnet på något sätt...
Det är ett ständigt återkommande arbete att fylla igen potthålen. Vi har ett lass väggrus liggande vid sidan om vägen ungefär mitt på sträckan (1 km). Vid behov tar man med sig skottkärra och spade på väg till brevlådan, så är man varm och go' när man kommer hem. 
Klicka här för att svara