Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

• Jag får alltid mina paket som förväntat

401 Röster 42,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

179 Röster 18,9%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

334 Röster 35,2%
  • Jag använder inte Posten

33 Röster 3,5%
  • Antal röster
    948
R roli skrev:
Den var "dåligt".... Om han BOR tillräckligt LÄNGE där så kommer "postmord" att hitta dit med posten men först då......

Men Schenker är också bra på att skicka runt paket. Beställd en sak från Italien via Ebay. I spårningen framgår att paket lämnas in på förmiddagen i Milano, på kvällen skall det vara i Bryssel, dagen efter i Danmark. Sedan kommer det ingen info förrän efter en vecka och då är paketet nere i mitten av Tyskland. Därefter är det "tyst" i en vecka innan det finns i Malmö och där ligger det i ca 3-4 dagar innan det går till Mölnlycke för utlämning efter en dag. Det gick väldigt fort i början sedan tappade man förtroendet......
.. och den blir väl ROLI med en GT .. :rolleyes:

dhl (den del som lämnar över paket till postnord) är roliga.
beställde av en tysk firma, fick trackingnummer och länk till tyska dhls spårningssida. på den tyskspråkiga sidan står då "Die Sendung wird in Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben" inte ett ord om vilka det skulle kunna vara som tar över (dhl sverige är inte samma bolag som dhl tyskland t.ex).
nu roade jag mig med att byta språk på sidan till engelska, och då blir helt plötsligt texten med informativ :)
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: /........../
komplett med länk till postnords trackingsida.

undrar varför det inte är intressant om man förstår tyska :)

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Tyskar litar på överheten så dom behöver ingen mer information.

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Herregud. Köpte en ny telefon för 8400.

• Skärmavbild av spårningsinformation för en leverans med status 'Levererat utan kvittens'.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Tog halva dagen för att få ett återköp, tack vare PostNord. Nu får vi se om det blir rätt adress!

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta med senaste bravaden från PostNord... Beställde ett katträd från Danmark med Express frakt för att hinna få det innan vi åkte på semester, skulle levereras tre dagar innan vi åkte.
Både fru och döttrar var hemma dagarna innan vi åkte och vi har en Nest Hello dörrklocka som reagerar på alla rörelser och fick meddelande från leverantören om att PostNord hade försökt leverera (inte till oss i alla fall)...
Ringde PostNord (40 minuter i telefonkö) och kom överens om att jag själv åker till Veddesta och hämtar det (ca. 50 minuter att köra). Väl på Veddesta (efter mer än 30 minuters väntan) meddelar de att det körts till Ekerö lantbrevbärare och det körs ut dagen efter. Det skulle vara dagen innan vi åker men det var ingen fara eftersom vi ALLA skulle vara hemma!
Men, nej, "leveransförsök misslyckat"... suck...
Ny telefonkö till PostNord och de lovar att göra sitt bästa för att leverera under dagen men annars åker det tillbaka till avsändaren.

När jag sen landar i Los Angeles kommer notis från PostNord App'en att paketet är levererat... Nu väl hemma har det stått ute i en månad där lantbrevbäraren hade lämnat det samma dag som vi åkte.
Lyckligtvis var allt inklätt i plast så inget har blivit skadat så jag orkar inte klaga igen, lantbrevbäraren hade ju faktiskt åkt in på vår gata den här gången och lådan stod kvar en månad...

• Gilla
  • Ledsen
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta med senaste bravaden från PostNord... Beställde ett katträd från Danmark med Express frakt för att hinna få det innan vi åkte på semester, skulle levereras tre dagar innan vi åkte.
Både fru och döttrar var hemma dagarna innan vi åkte och vi har en Nest Hello dörrklocka som reagerar på alla rörelser och fick meddelande från leverantören om att PostNord hade försökt leverera (inte till oss i alla fall)...
Ringde PostNord (40 minuter i telefonkö) och kom överens om att jag själv åker till Veddesta och hämtar det (ca. 50 minuter att köra). Väl på Veddesta (efter mer än 30 minuters väntan) meddelar de att det körts till Ekerö lantbrevbärare och det körs ut dagen efter. Det skulle vara dagen innan vi åker men det var ingen fara eftersom vi ALLA skulle vara hemma!
Men, nej, "leveransförsök misslyckat"... suck...
Ny telefonkö till PostNord och de lovar att göra sitt bästa för att leverera under dagen men annars åker det tillbaka till avsändaren.

När jag sen landar i Los Angeles kommer notis från PostNord App'en att paketet är levererat... Nu väl hemma har det stått ute i en månad där lantbrevbäraren hade lämnat det samma dag som vi åkte.
Lyckligtvis var allt inklätt i plast så inget har blivit skadat så jag orkar inte klaga igen, lantbrevbäraren hade ju faktiskt åkt in på vår gata den här gången och lådan stod kvar en månad...
Bor du i lugnt område så ge Posten fullmakt att dumpa av paketen utan påskrift så slipper du detta ;)

Slipper man att posten dumpar paket utan påskrift om man ger dem fullmakt att dumpa paket utan påskrift?

Tokslut Tokslut skrev:
Bor du i lugnt område så ge Posten fullmakt att dumpa av paketen utan påskrift så slipper du detta ;)
Jo, men nu är det ju bara en gång på 100 de faktiskt kör in på gatan... (har nästan en km till postlådan ute vid stora vägen)

N Nerre skrev:
Slipper man att posten dumpar paket utan påskrift om man ger dem fullmakt att dumpa paket utan påskrift?
klarar du av att äta utan hjälp? ;)

anders07 anders07 skrev:
Jo, men nu är det ju bara en gång på 100 de faktiskt kör in på gatan... (har nästan en km till postlådan ute vid stora vägen)
Jag tipsar bara, sedan jag skrivit fullmakt har jag aldrig fått en "leveransförsök misslyckat" iaf.

• Gilla
anders07
  • Laddar…
Paket med hemleverans. Hemleveransen misslyckades eftersom vi aldrig fick en notis om vilken dag de skulle komma. Sen körs paketet till mitt postombud och så får jag en avi för att därefter nås av beskedet misslyckat leveransförsök.
Ringer PostNord och efter hamnat på plats134 i kö och sedan lyssnat på ”det är mindre än ett minut kvar” åtta gånger (!) och retat mig varje gång på ett minut får jag tag på någon som kan berätta för mig att mitt paket finns hos ombudet och jag borde kunna hämta det. Önska mig lycka till! Och håll tummarna att det är helt. Jag har tagit emot tre paket den här sommaren som varit mosade. Ett innehöll böcker som klarade sig, ett kläder som också klarade sig men ett innehöll matvaror och där hade de mosat paketet så mycket att de fick packa om det! Och de hade inte lyckats skicka med allt som låg i paketet.

• Skärmdump från spårningsapp som visar logg över misslyckat leveransförsök för ett paket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Hammarfall
  • Laddar…
Frun har ett paket hon väntar på, det har nu blivit felsorterat tre gånger. Hoppas det inte blir en fjärde gång. Varje felsortering resulterar ju i två dagar extra.

Det finns ju olika former av lotterier man kan delta i, varje gång man skickar eller får ett paket så deltar man i PostNords paketlotteri. Eller det kanske borde heta PostNordslotteriet?

Inte uteblivna paketleveranser utan uteblivna ”brevleveranser”,

Trotjänare vid Postnord stal 458 brev: ”Blev som en mani”
https://www.aftonbladet.se/a/VbePxW

”Kunder klagade på att brev försvann i posten. Men mysteriet fick sin lösning då polisen hittade 458 brev och fyra säckar fyllda med sönderrivna försändelser, hos en av Postnords trotjänare.”

”Tillslaget gjordes i början av 2018, efter att medarbetare såg hur mannen plockade upp ett brev på jobbet, och därefter gick mot sitt skåp.”

• Arg
  • Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Nu var det så igen!!
Beställde lite grejer från England och eftersom det var lite bråttom så pratade jag med företaget och betalade för spårbar expressleverans. Detta var i fredags em. mindre än en timma senare fick jag besked om att mitt paket var på väg och att information skickats till transportören här.Ett par timmar senare en uppdatering om att paketet anlänt Heathrow lite senare på kvällen en ny uppdatering om att paketet lämnat Heathrow mot destinationslandet.

Här försvinner paketet och PostMord har ingen information och paketet är inte spårbart längre. I tisdags dyker det helt plötsligt upp i appen och noteras som på väg ingen ytterligare info. Igår tidigt på morgonen äntligen en spårningsinfo. om att paketet lämnat terminalen i Nässjö.

Vid niotiden en ny uppdatering om att paketet anlänt byn här och att avi var skickad till mig. Var inne i byn så jag körde till ombudet och visade streckkoden som jag hade i appen, men givetvis fanns inte detta nummer i systemet och blev upplyst om att när det finns kommer avi att skickas ut.

Visade meddelandet om att avi skickats ut och informerades då om att jag måste ju ha med mig avin. Åkte hem och gissa vad som låg i brevlådan? Åkte senare på dagen tillbaka för att informeras om att trots att jag nu hade sms, streckkoder plus avin så stod paketet inte att finna. Men idag skulle det vara på plats. Tror någon att så var fallet?

Ringde PostMord och frågade var paketet var, och det kunde dem inte svara på men jag kanske skulle få det på måndag. I appen står det nu både som anlänt i byn och transporteras.

Jag tycker att det blivit ännu sämre nu med deras omorganisation och pågående charmoffensiv.

• Gilla
  • Ledsen
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.