9 672 läst ·
68 svar
10k läst
68 svar
Positiva erfarenheter
Jag har nytt fått mitt nya kök monterat och har bara positiva omdömen om snickaren, höll tidplan till 100%, bra kontakter med elektriker och vvs:are. Otroligt noggran, höll rent och snyggt omkring sig. Mycket nöjd och har rekomenderat honom till kollegor på jobbet.
Uffe
Uffe
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är ju alltid trevligt att läsa om positiva erfarenheter på detta forumet... d^_^bUffe skrev:
Kul att ni blev så nöjda...
Vi har haft två hantverkare här då vi gör mycket själva, först en plåtis som satte plåt runt takkupor och skortsten, det blev billigare än offerten (som jag tyckte lät billig för övrigt) nästan 1500 kr!!! Han sa att han hade kul med jobbet för att det var ett så fint och välskött hus =) då blir man glad
Den andra var en röris som kom på uttalad tid, gjorde jobbet och satte in extra grejer utan att höja slutpriset...termostater som han tyckte vi borde byta.
Den andra var en röris som kom på uttalad tid, gjorde jobbet och satte in extra grejer utan att höja slutpriset...termostater som han tyckte vi borde byta.
Min elektriker - Jönköpingsbaserat företag vars namn fås i PM - kommer blixtsnabbt, är noga, metodiska och bra på service. Dessutom helt rimliga prismässigt.
Min senaste erfarenhet av hantverkare är dock ett kontruktions/byggföretag som jag ringde för att jag ville få tag på någon som kunde räkna på bärigheten i mina skadade träbjälkar i badrumsgolvet. - Jaha, men är golvet uppbrutet då? Så kan vi ju inte ha det, du kör ju helt fast i din renovering. Hörrö, jag kommer ut idag på väg hem efter jobbet. Jag ramlade nästan ur stolen. Dök upp, trevlig, tog en massa uppgifter och bad att få återkomma dagen efter med förslag på åtgärd. Gjorde så, men ville däremot inte ha något betalt för jobbet. :O Önskade lycka till med renoveringen. d^_^b
Så jo, dom finns därute, dom riktiga hantverkarna. Förresten, har du tips på bra vvsare i jönköpingstrakten, som tar mindre jobb som utanpåliggande rör i badrum etc, PM:a!
Min senaste erfarenhet av hantverkare är dock ett kontruktions/byggföretag som jag ringde för att jag ville få tag på någon som kunde räkna på bärigheten i mina skadade träbjälkar i badrumsgolvet. - Jaha, men är golvet uppbrutet då? Så kan vi ju inte ha det, du kör ju helt fast i din renovering. Hörrö, jag kommer ut idag på väg hem efter jobbet. Jag ramlade nästan ur stolen. Dök upp, trevlig, tog en massa uppgifter och bad att få återkomma dagen efter med förslag på åtgärd. Gjorde så, men ville däremot inte ha något betalt för jobbet. :O Önskade lycka till med renoveringen. d^_^b
Så jo, dom finns därute, dom riktiga hantverkarna. Förresten, har du tips på bra vvsare i jönköpingstrakten, som tar mindre jobb som utanpåliggande rör i badrum etc, PM:a!
Jag har fått en brödrost av vår elektriker. Jag var hos hans elgrossist med släpvagnen för att hämta lyktstolpar och plintar, Då ser jag just den brödrost från Philips som jag letat efter (ganska dyr, över 800 kr). Jag ringer elektrikern o frågar om jag kan sätta upp den på hans konto eftersom privatpersoner inte får handla där. Javisst, det gick bra. När fakturan sedan kom var brödrosten inte med. När jag påpekade det sa elektrikern att jag fick brödrosten som en liten uppskattning eftersom jag alltid bjuder på lunch eller fika när han är här o jobbar.
Vi har nu gjort omfattande renoveringar under drygt två år och har två mycket positiva erfarenheter rörande två av "våra" hantverkare.
1. Elektrikern som dessutom själv är ägare av företaget. Grymt trevlig, återkommer alltid snabbt och erbjuder sig alltid att komma och titta på jobben på kvällstid. Dessutom är han flexibel, jobbar snabbt och säljer materialet billigare än jag själv kan köpa. Inte behöver man fråga om ROT heller då han själv hinner föreslå det innan man frågat. Detta trots att jobben han gjort oftast bara är på någon dag och de flesta andra jobben de gör är mycket större.
2. "Grävaren". Ensamföretagare som kör traktorgrävare. Grymt trevlig och trots att jag vet att han jobbar långa veckor så återkommer han alltid snabbt. Dränering, nytt avlopp, ny vattenledning och planering av tomten har han hunnit med åt oss under de senast åren. Bra priser och trots att han underskattat arbetet för dräneringen fakturerade han inte en krona utöver överenskommet. (Trots att han redan från början låg ca 50% under övriga offerter...). Ringde honom senast idag för lite mer jobb och naturligtvis kommer han och diskuterar jobbet redan imorgon d^_^b Detta trots att det kanske är max en dags jobb för honom.
Så om någon vill ha tips på elektriker och "grävare" i Umeåområdet har jag två att rekommendera. Gärna då i utbyte mot en rekommendation av en duktig rörmokare
/Krister
1. Elektrikern som dessutom själv är ägare av företaget. Grymt trevlig, återkommer alltid snabbt och erbjuder sig alltid att komma och titta på jobben på kvällstid. Dessutom är han flexibel, jobbar snabbt och säljer materialet billigare än jag själv kan köpa. Inte behöver man fråga om ROT heller då han själv hinner föreslå det innan man frågat. Detta trots att jobben han gjort oftast bara är på någon dag och de flesta andra jobben de gör är mycket större.
2. "Grävaren". Ensamföretagare som kör traktorgrävare. Grymt trevlig och trots att jag vet att han jobbar långa veckor så återkommer han alltid snabbt. Dränering, nytt avlopp, ny vattenledning och planering av tomten har han hunnit med åt oss under de senast åren. Bra priser och trots att han underskattat arbetet för dräneringen fakturerade han inte en krona utöver överenskommet. (Trots att han redan från början låg ca 50% under övriga offerter...). Ringde honom senast idag för lite mer jobb och naturligtvis kommer han och diskuterar jobbet redan imorgon d^_^b Detta trots att det kanske är max en dags jobb för honom.
Så om någon vill ha tips på elektriker och "grävare" i Umeåområdet har jag två att rekommendera. Gärna då i utbyte mot en rekommendation av en duktig rörmokare
/Krister
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej tips ang garageport...! Någon med positiva erfarenheter? "Carport med 3väggar...så nästan garage
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
Mina (inte så positiva) erfarenheter av Marrakech Design.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Positiva erfarenheter av FTX-vent ihop med fjärrvärme?
Ventilation