Har doften av "gammalt popcorn" i ett av rummen.Vägledning ( som kanske har med saken att göra..)
1. Man har reline-at ( gjort iordning avloppssystemet i radhuslängan), klart i December 2024.
2. Man har bytt ut samtliga elurtag i rummen
3. Man har bytt fönstret, karm samt asbetssanerat under fönstret utvändigt.
4. Varit en spricka i väggen i tillhörande klädkammare som tätats igen.(samma medel som målare använder innan de sedan målar alltså)
Golvmattan flera år på nacken + gammal matta under den.
Finns ventilation både i väggen samt i nya fönstret upptill.
Åtgärd:
OVK
Man har tätat bakom elkontakterna.
Lukten av gammalt popcorn har tillkommit efter reliningen och efter fönsterbytet med sanering lukten kvarstår, kommer o går mer eller mindre,
Lukten i klädkammaren var hemsk innan tätningen av sprickan men blev 95% bättre efteråt.
Inga synliga fuktfläckar.
Kan denna vidriga lukt ev. härröra från grannen öht? Radhuset byggt av betongväggar. Huset är från 1969.
(Jag frågar eftersom enl. uppgift från andra så är det mer en lagerlokal än bostad inne hos denna granne...)
Jag har minutiöst gått igenom mitt möblemang, mattor, kläder, och dessa i sig är hela, rena, luktfria.
Vad har ni för ide'er om detta och förslag därom? Det går inte att nyttja rummet då detta framkallar allergi hos mej i form av rinnande näsa och lätt huvudvärk ibland.
Jag behöver mitt sovrum liksom.