Du körde alltså med en oscillerande slipmaskin och polermedlet mpa 5000? Vad hade du på maskinen? Skumgummisvamp? Lammull? Jag står i begrepp att göra något liknande men med en bosch...
 
M
Ytterligare en fråga.. Om reporna var för ljupa, kommer du lacka om? Posta gärna det projektet här då jag är inne på den banan med ett bord som blivit utsatt av barn-leksaker under många år :)
 
Nej, inte oscillerande, det kan ge sliprosor. Körde dels rotexläge (oscillation+rotation) dels bara rotation m ras 115, tyckte att båda funkade lika bra på den lilla testen jag gjorde. Använde skumgummirondell från biltema för att lägga på polermedlet.
 
Micke64 skrev:
Ytterligare en fråga.. Om reporna var för ljupa, kommer du lacka om? Posta gärna det projektet här då jag är inne på den banan med ett bord som blivit utsatt av barn-leksaker under många år :)
Det blir nog någon typ av omlackning, kommer att lämna bort jobbet.

Är det ett massivt bord som inte är så stort hade jag bett någon m långbandsputs att putsa av skivan och sen lägga på ny lack. Tyvärr funkade detta inte i mitt fall, pga betsen och för att bordet var för stort. Samma metod kan användas med ett fanerat bord, men då med mkt stor försiktughet
 
M
Tack för svaret. Jag lär väl återkomma när tid finns för att fixa bordet, kanske till våren :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.