J Josth skrev:
Sök på forumet så finns det långa berättelser om köp från Polarpumpen.
Ah, såklart. Så många ämnen som täckts i detta forum, möjligheten att skapa nya trådar kanske borde tas bort snart med tanke på att allt går att söka fram? ;)
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
Unikt namn
Polarpumpen har väl ofta inga egna installatörer.
De kontaktar en lokal leverantör som får göra jobbet, och hen kan vara bra eller dålig. Men framförallt billigast.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
J Jogöwa skrev:
Undrar om någon på forumet har köpt en lvvp eller annan större pump från Polarpumpen och skulle kunna berätta sin historia
Jag har köpt en LVVP från dem med installation. Men jag får PTS av att berätta historien så med tanke på min egen hälsa så avstår jag. Dock kan jag ge en liten teaser: Det har gått 1,5 år sedan de var här första gången och än har jag ej fått vad jag beställt .... Och under dessa 1,5 år har jag periodvis varit utan värme .......
 
M mrPersson67 skrev:
Jag har köpt en LVVP från dem med installation. Men jag får PTS av att berätta historien så med tanke på min egen hälsa så avstår jag. Dock kan jag ge en liten teaser: Det har gått 1,5 år sedan de var här första gången och än har jag ej fått vad jag beställt .... Och under dessa 1,5 år har jag periodvis varit utan värme .......
Tack för uppoffringen. Var bor du? Hur blev det så?

Såg nu att du skrev med tanke på din egen hälsa. Say no more. Lycka till.

Lär nog avstå!
 
Redigerat:
J Jogöwa skrev:
Stockholm. Har använt Polarpumpen två gånger tidigare, enbart för llvp och blev mycket nöjd med själva installationerna (då installation i Stockholm och i Dalarna).

Däremot är ju llvp enbart 10-15% av kostnaden av en lvvp, vilket ger en större benägenhet att se eventuella risker.
Samma här.

Efter 2 lyckade köp/installationer, senaste för nästan 10 år sedan blev det katastrof förra året när den 3:e LLVP skulle installeras.

Installatören dök aldrig upp och när jag ringde PP och frågade vad som hade hänt fick jag svaret att min LLVP felaktigt installerats hos någon annan…..

När dom väl dök upp 5 timmar försenade var pumpen skadad. Den stackars farbrorn som felaktigt fått min pump installerad i sin hall hade uppenbarligen försökt sig på en brutalrengöring.

Jag skickade iväg installatören som återkom med en ny pump efter ca 10 dagar.

Värmepumpen kom i obruten kartong från Toshiba Sverige (HK Spånga).

Tyvärr var det samma skadade pump som jag rejectat 10 dagar tidigare men nu i en finare kartong.

Behöver jag tydliggöra att jag aldrig mer kommer att handla av PP eller märket Toshiba?

Tråkigt för dessa företag är att jag jobbar med rådgivning inom värme och de förlorat massor med kunder. Senast idag när jag besökte en villaägare på Värmdö utanför Stockholm.

Dåliga företag har helt enkelt väldigt otur.
 
  • Gilla
  • Wow
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
Jag köpte en panasonic llvp av dem, den slutade fungera efter 3år och 2 mån. Felkod sa kompressorfel. De svarade snabbt men totalgaranti 3 år så avslag som reklamation. Kompressorgaranti 5 år var min replik. Jag var tvungen att ta hit en firma och själv bekosta felsökning. De angav kompressorfel, efter ett antal telefonsamtal och mail, så skulle jag få en ny kompressor men utan installation. Den dök upp så småningom. Då hade det gått lååång tid, ca 7 månader. Problemet var att nästan ingen firma, inom 3 orters räckvidd, vill åtaga sig att byta bara kompressor. 1 sa 'okej då' men det skulle kosta ca. 10 000... Alla de jag ringde sa att seriösa firmor byter hela utedelen. Så jag sitter nu med en obrukbar trasig pump som jag dessutom måste betala ytterligare för att plocka bort.
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
M Morgana70 skrev:
Jag köpte en panasonic llvp av dem, den slutade fungera efter 3år och 2 mån. Felkod sa kompressorfel. De svarade snabbt men totalgaranti 3 år så avslag som reklamation. Kompressorgaranti 5 år var min replik. Jag var tvungen att ta hit en firma och själv bekosta felsökning. De angav kompressorfel, efter ett antal telefonsamtal och mail, så skulle jag få en ny kompressor men utan installation. Den dök upp så småningom. Då hade det gått lååång tid, ca 7 månader. Problemet var att nästan ingen firma, inom 3 orters räckvidd, vill åtaga sig att byta bara kompressor. 1 sa 'okej då' men det skulle kosta ca. 10 000... Alla de jag ringde sa att seriösa firmor byter hela utedelen. Så jag sitter nu med en obrukbar trasig pump som jag dessutom måste betala ytterligare för att plocka bort.
Hade du gjort servicen som Pana kräver för att deras fem års "garanti" ska gälla?
 
Appendix Appendix skrev:
Hade du gjort servicen som Pana kräver för att deras fem års "garanti" ska gälla?
Nu är det ett tag sedan så jag minns inte garantivillkoren helt, men var väl inget som sa att service måste göras inom 3 år från ny.. Inget de hänvisade till i diskussionerna iaf.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.