Hej,

Hör massa olika gällande Polarpumpen.

Vad tycker ni och varför?

Kan bli avgörande inför eventuellt utbyte av lvvp.

Allt gott

Beställde AC från dem och väntade ett halvår innan jag avbokade för de inte kunde hitta någon att installera den...

S sjoelund skrev:
Beställde AC från dem och väntade ett halvår innan jag avbokade för de inte kunde hitta någon att installera den...
Vart i landet befinner du dig?

• Gilla
Fredandel
  • Laddar…
J Jogöwa skrev:
Vart i landet befinner du dig?
Linköping

S sjoelund skrev:
Linköping
Vilken otur!

J Jogöwa skrev:
Hej,

Hör massa olika gällande Polarpumpen.

Vad tycker ni och varför?

Kan bli avgörande inför eventuellt utbyte av lvvp.

Allt gott
Jag avråder dig bestämt! De har säkert en god vilja att driva sitt företag på ett bra sätt men tyvärr klarar de ej det. Köpet fungerar i bästa fall men vid efterarbete/rekl kommer du förmodligen att bli frustrerad. Om möjligt så betala lite extra för ngn lokal med god renomme'.

• Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
M mrPersson67 skrev:
Jag avråder dig bestämt! De har säkert en god vilja att driva sitt företag på ett bra sätt men tyvärr klarar de ej det. Köpet fungerar i bästa fall men vid efterarbete/rekl kommer du förmodligen att bli frustrerad. Om möjligt så betala lite extra för ngn lokal med god renomme'.
Tack. Ser dock att det kan diffa flera tiotalskronor mellan Polarpumpen och ”lokal installatör”. Är det värt det?

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Ingår väl i samma koncern som byggahemma. Borde avskräcka. Dock använder de extern installationstjänst. Så länge man väljer varir de har i lager och inget krånglar så kanske det kvittar. Förra året var inte nirmalt då alla fick panik och skulle köpa. Samtidigt som det var brist på komponenter vilket gjorde att det var tufft både att hitta rätt pump och få den installerad. Vi hade tur och fick ett bra tips och kom undan med att vänta 2 månader.
Vart bor du? Edit såg nu, Stocholm, där är inte vår verksam😅

• Gilla
Discoman och 2 till
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Ingår väl i samma koncern som byggahemma. Borde avskräcka. Dock använder de extern installationstjänst. Så länge man väljer varir de har i lager och inget krånglar så kanske det kvittar. Förra året var inte nirmalt då alla fick panik och skulle köpa. Samtidigt som det var brist på komponenter vilket gjorde att det var tufft både att hitta rätt pump och få den installerad. Vi hade tur och fick ett bra tips och kom undan med att vänta 2 månader.
Vart bor du?
Stockholm. Har använt Polarpumpen två gånger tidigare, enbart för llvp och blev mycket nöjd med själva installationerna (då installation i Stockholm och i Dalarna).

Däremot är ju llvp enbart 10-15% av kostnaden av en lvvp, vilket ger en större benägenhet att se eventuella risker.

J Jogöwa skrev:
Tack. Ser dock att det kan diffa flera tiotalskronor mellan Polarpumpen och ”lokal installatör”. Är det värt det?
Förmodar att du menar "flera tiotusentals kronor" ... 10000 är det absolut värt att lägga på en lokal inst. Om det är värt 20000 vet jag ej - du kan ju spara dessa 20000 för att ev lägga på ev efterarbete till en VVS-firma ... ;) Om du bestämt dig för vilken produkt du ska ha så kan du kolla vilka i ditt närområde som har service på det fabrikatet. Därefter kan du kolla med dem vad de tar för ett nyköp (med installation). I mitt fall visade det sig att den lokala installatören (som var här och gjorde efterarbeten) någorlunda hade matchat Polarpumpen. Diffade kanske 10000 ...

• Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
Jag hafe köpt av en lokal. Missade att det var lvvp. Helt avhängt att man har ett helhetsåtagande på en sån installation.
En extern inst dom inte levererar oumpen kommer ju dessutom behövs nagelfara sin tid. Har han marginal på pumpen så brukar de kunna vars lite mildare i övrigt.

• Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
10000 på en LVVP är inte så mycket pengar i det stora hela ändå... Gör de ett bra jobb vet du ju vem du ska kontakta för service/rep.

• Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
Undrar om någon på forumet har köpt en lvvp eller annan större pump från Polarpumpen och skulle kunna berätta sin historia

Det hänger helt på hur bra din lokala installationsfirma är och om produkten finns "i lager". Jag har bara positiva erfarenheter, men jag hade "bara" en LLVP. Den betalade sig på ett år (installerad strax innan Ryssland invaderade Ukraina).

• Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
J Jogöwa skrev:
Undrar om någon på forumet har köpt en lvvp eller annan större pump från Polarpumpen och skulle kunna berätta sin historia
Sök på forumet så finns det långa berättelser om köp från Polarpumpen.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.