3 557 läst ·
23 svar
4k läst
23 svar
Polarpumpen
Sida 1 av 2
Jag avråder dig bestämt! De har säkert en god vilja att driva sitt företag på ett bra sätt men tyvärr klarar de ej det. Köpet fungerar i bästa fall men vid efterarbete/rekl kommer du förmodligen att bli frustrerad. Om möjligt så betala lite extra för ngn lokal med god renomme'.J Jogöwa skrev:
Tack. Ser dock att det kan diffa flera tiotalskronor mellan Polarpumpen och ”lokal installatör”. Är det värt det?M mrPersson67 skrev:
Ingår väl i samma koncern som byggahemma. Borde avskräcka. Dock använder de extern installationstjänst. Så länge man väljer varir de har i lager och inget krånglar så kanske det kvittar. Förra året var inte nirmalt då alla fick panik och skulle köpa. Samtidigt som det var brist på komponenter vilket gjorde att det var tufft både att hitta rätt pump och få den installerad. Vi hade tur och fick ett bra tips och kom undan med att vänta 2 månader.
Vart bor du? Edit såg nu, Stocholm, där är inte vår verksam😅
Vart bor du? Edit såg nu, Stocholm, där är inte vår verksam😅
Stockholm. Har använt Polarpumpen två gånger tidigare, enbart för llvp och blev mycket nöjd med själva installationerna (då installation i Stockholm och i Dalarna).M mojjen skrev:Ingår väl i samma koncern som byggahemma. Borde avskräcka. Dock använder de extern installationstjänst. Så länge man väljer varir de har i lager och inget krånglar så kanske det kvittar. Förra året var inte nirmalt då alla fick panik och skulle köpa. Samtidigt som det var brist på komponenter vilket gjorde att det var tufft både att hitta rätt pump och få den installerad. Vi hade tur och fick ett bra tips och kom undan med att vänta 2 månader.
Vart bor du?
Däremot är ju llvp enbart 10-15% av kostnaden av en lvvp, vilket ger en större benägenhet att se eventuella risker.
Förmodar att du menar "flera tiotusentals kronor" ... 10000 är det absolut värt att lägga på en lokal inst. Om det är värt 20000 vet jag ej - du kan ju spara dessa 20000 för att ev lägga på ev efterarbete till en VVS-firma ...J Jogöwa skrev:
Jag hafe köpt av en lokal. Missade att det var lvvp. Helt avhängt att man har ett helhetsåtagande på en sån installation.
En extern inst dom inte levererar oumpen kommer ju dessutom behövs nagelfara sin tid. Har han marginal på pumpen så brukar de kunna vars lite mildare i övrigt.
En extern inst dom inte levererar oumpen kommer ju dessutom behövs nagelfara sin tid. Har han marginal på pumpen så brukar de kunna vars lite mildare i övrigt.
Det hänger helt på hur bra din lokala installationsfirma är och om produkten finns "i lager". Jag har bara positiva erfarenheter, men jag hade "bara" en LLVP. Den betalade sig på ett år (installerad strax innan Ryssland invaderade Ukraina).