Till bandsågens miter slot (inte T-slot utan ett rakt slot) skulle jag efter att ha läst en bit i jig-boken vilja köpa polyethylen (UHMW) bitar. Någon som vet var man hittar sådana?

--- Mats ---

Rutlands har. Sedan har ikea skärbrädor i polyetenplast men med lägre densitet, och pris. Jag letar också så om du hittar en bra återförsäljare i sverige så skriv gärna.

Kanske acetalplast skulle funka lika bra? Det finns i plattstång 16x6 och 25x8 hos ironbill.se

Det är inte helt lätt... vi var ute och jagade detta för ett tag sedan. Nu lyckades jag få tag i några bitar som en bekant hade över på jobbet så det löste problemet. Annars var ett hett tips att köpa tjocka skärbrädor som eventuellt skulle finnas på Martin Olsson. (Jag skaffade tom kort där till firman :)) Annars var nog det bästa tipset jag fick att kolla med Industriplast i Malmö. Eventuellt kan de ha några småbitar över som de kan sälja till en privatperson.

Vet inte säkert men jag såg några provbitar på Momentum av nån plast som jag tror är ungefär vad du söker. Påminner mycket om de tjocka vita restarurangskärbrädorna från Martin Olsson.

Mr Handyman skrev:
Vet inte säkert men jag såg några provbitar på Momentum av nån plast som jag tror är ungefär vad du söker. Påminner mycket om de tjocka vita restarurangskärbrädorna från Martin Olsson.
Ack ja, Rutlands har i katalogen, men är out of stock till 20:e augusti, så den vägen är tillfälligt stängd. Provbitar kanske är enda vägen till dess. Hade trott detta skulle finnas lite mer lätthittat.

--- Mats ---

jac skrev:
Men varför inte slå en signal eller göra ett besök på Industriplast:
Det är nog ingen tvekan om att de har vad du är ute efter:
[länk]
Jo, jag får göra det. Måste erkänna att detta med att handla på internet har blivit för bekvämt. Ibland när man går hem från jobbet ha man ett paket under armen. Inga tider att passa före eller efter eller under jobbet. Så första ansatsen blir att hitta det på internet. Men eftersom internet uppslagen ser ut att ha tagit slut, får det bli ett besök. Tack för tipset.

--- Mats ---

Mats Bengtsson skrev:
Ack ja, Rutlands har i katalogen, men är out of stock till 20:e augusti, så den vägen är tillfälligt stängd. Provbitar kanske är enda vägen till dess. Hade trott detta skulle finnas lite mer lätthittat.

--- Mats ---
Det var inte så jag menade. Jag såg provbitar, de hade i lager. Det stod ett ställ med olika bitar ute i butiken:).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.